طالبان-حمله-بر-لشکرگاه-را-به-حمایت-ایران-انجام-دادند

رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید: حمله بر شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند از سوی گروهی از طالبان که به ایران نزدیک اند، انجام شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی در صفحه فیسبوکش نوشته‌است: «طالبان قطر خوب می‌دانند که حمله بر لشکرگاه توسط گروهی از طالبان که به ایران نزدیک است، انجام شده‌است.»

او در عین حال افزوده که آن‌ها نمی‌توانند این موضوع را در ملا عام اعلام کنند؛ چون در آن صورت ثابت می‌شود که طالبان قطر بالای تمامی گروه‌های شان کنترل ندارند.

رییس پیشین امنیت ملی همچنین گفته که ملا نورالله نوری؛ مسوول بخش ارتباطات طالبان و نیروهای امریکایی است، روز سختی را پس از حمله هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع طالبان در هلمند، گذشتانده است.

گروه طالبان روز یکشنبه بر شهر لشکرگاه؛ مرکز هلمند حمله کردند و بخش‌هایی از این شهر را تصرف کردند. نهادهای امنیتی روز دو شنبه اعلام کردند که نیروهای کماندو از مرکز به هلمند اعزام شده‌اند و در نتیجه درگیری، طالبان تلفات سنگین داشته‌اند.

از سوی هم، نیروهای امریکایی در افغانستان ا اعلام کردند که مواضع طالبان در هلمند را در حمایت از نیروهای افغان بمباران کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان در یک پیام توییتری نوشتخ که این حملات در دو روز گذشته به‌خاطر دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان در مطابقت با توافقنامه دوحه انجام شده‌است.

این درحالی است که پیش از این نیز بارها ایران متهم شده بود که به طالبان سلاح و پول می‌فرستد و نقش برجسته‌ای در ناامنی‌های غرب کشور دارد.

طالبان حمله بر لشکرگاه را به حمایت ایران انجام دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد