طالبان-خطاب-به-غنی-صلاحیت-ندارید،-مذاکره-نمی-کنیم

طالبان در واکنش به ارائه ای برنامه صلح از سوی رییس جمهور غنی اعلام کردند که با حکومت افغانستان مذاکره نمی کنیم و خواست اشرف غنی بالاتر از صلاحیت وی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: ساعاتی پس از پایان نشست ژینو، طالبان با انتشار یک اعلامیه درخواست‌های آقای غنی را برای صلح "بالاتر از صلاحیت" او خوانده و یک‌بار دیگر تأکید کردند که حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان نیستند.

در اعلامیه طالبان آمده‌است که امریکا، به عنوان نیروی تصمیم‌ گیرنده در امور افغانستان، طرف اصلی مذاکرات آن‌ها است.

واکنش طالبان در حالی مطرح می شود که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در نشست جینو، برنامه صلح‌اش را اعلام کرد و گفت که حکومت یک هیئت دوازده نفری و یک بورد نه کمیته‌یی صلح را در رأی‌زنی با احزاب، جریان‌های سیاسی و نماینده‌گان لایه‌های گوناگون مردم تشکیل داده است.

در طرح صلح رییس جمهور آمده است: ما در جستجوی توافقنامه صلحی هستیم که بر مبنای آن طالبان بخش از یک جامعه مردم سالار و همه‌شمول شوند.

اما در بیانیه ذبیح الله مجاهد؛ یکی از سخنگویان طالبان آمده است که طی هجده سال گذشته، امارت اسلامی هم با امریکا می جنگد هم با آنها مذاکره می کند.

سخنگوی طالبان مدعی شد، از یکسو امارت اسلامی بر بیش از نصف افغانستان سلطه دارد و از سوی دیگر دولت کابل توسط امریکایی ها به وجود آمده و بر ملت مسلمان افغانستان تحمیل شده است و نمی تواند از مردم افغانستان نمایندگی نماید.

طالبان خطاب به غنی: صلاحیت ندارید، مذاکره نمی کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد