طالبان-خواستار-روابط-خوب-با-پاکستان-هستیم

سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که آتش‌بس بعد از ایجاد اعتماد برقرار می‌شود و ما خواهان روابط خوب با همه کشورها از جمله پاکستان هستیم.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز سه‌شنبه(۱۸ قوس) گفته است که آتش‌بس در افغانستان بعد از ایجاد اعتماد میان طرف‌ها برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون فشار بیرونی این گروه تصمیم‌های خود را اتخاذ کرده، گفته است: « ما خواهان روابط خوب با همه کشورها از جمله پاکستان هستیم. اما اگر کسی فکر می‌کند، چیزی بر ما تحمیل کند، این یک تصور پوچ است».
سخنگوی گروه طالبان در ادامه افزوده است که خروج نیروهای خارحی بر اساس توافق نیست، بلکه حتی اگر یک سرباز خارجی در کشور باقی بماند، کشور تحت اشغال خواهد بود و جنگ ادامه خواهد یافت.
او تأکید می‌کند: «ما با هیچ تیم یا حزب سیاسی در امریکا توافق‌ نکرده‌ایم، بلکه با ایالات متحده توافق کرده‌ایم».
مجاهد با اشاره به روی کار آمدن دولت بایدن در امریکا گفت؛ تصور این است که توافق‌نامه امریکا-طالبان در دوران بایدن اجرایی گردد. اما فکر نمی‌کنم تغییری در این زمینه ایجاد شود.
سخنگوی طالبان در مورد برقراری آتش‌بس گفت: «پس از ایجاد اعتماد میان طرفین می‌توان در میانه بحث‌ها، آتش‌بس برقرار کرد».
این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور می‌گوید که بحث‌های جدی در مذاکرات بین‌الافغانی فردا چهار شنبه آغاز می‌شود؛ امیدوارم گروه طالبان در این مورد «گام بزرگ» بردارد.

طالبان: خواستار روابط خوب با پاکستان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد