پشیمانی-صالح-از-رهایی-۵-هزار-زندانی-طالبان

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که زندانیان طالبان را به امید صلح رها ساختیم اما این گروه تعبیر دیگری از توافق دوحه و نیت نیک ما داشته است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۱۴، دلو) در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که توافق دوحه و رهایی طالبان از زندان، به این گروه جنایت کار و تروریست اعتماد به نفس کاذب و هیجان پیروزی ایجاد نمود. 

وی می‌افزاید که ما زندانیان را به امید صلح رها ساختیم اما طالب تعبیر دیگری از توافق دوحه و از نیت خیر و نیک ما داشته است. اکنون همه روزه نیرو های شجاع و بیدار امنیتی ما مصروف جمع کردن تروریستانی اند که به صورت حشر گونه از جانب طالب و حامی بیرونی اش به شهر های کلان فرستاده میشوند. 

صالح از رسانه‌ها و نهاد‌های مدنی خواسته که با مطالعه اسناد و مدارک اثباتیه؛ طالبان تروریست را در جامعه و جهان بیشتر رو سیاه سازند. زیرا پایین آوردن طالب از تخیل پیروزی و تسلط برخاک به مردم ما به قیمت سنگین تمام شده است. 

معاون اول می‌گوید که جنگ علیه هر چه طالب نیست، آغاز شده و نیاز است که هرکه طالب نیست برضد این گروه جهل و وحشت بسیج شود.

به گفته صالح؛ برای طالبان‌ هیچ‌چیزی به‌جز پیروی از دستورات بادارانشان اهمیت ندارد. این گروه تروریست باهدف قرار دادن نیروهای بزرگ امنیتی که هرکدام از یک‌گوشه این سرزمین جمع شده و از نظام و این خاک با یک لباس، یک عقیده و زیر یک بیرق مردانه دفاع می‌کنند، همه‌روزه قربانی می‌گیرد؛ اما دشمنان باید بدانند که مبارزه ما قاطعانه در برابر این تروریستان و حامیانشان ادامه خواهد داشت.

اقای صالح گفت: طالبان برای نشان دادن قوت وحشت، ویرانگری و دهشت خود دست به یک تهاجم و کشتار کورکورانه زده‌اند که نه پیر و جوان برایشان مهم است و نه زن یا مرد.

این درحالی است که عباس ستانکزی، معاون هیئت گفت‌وگوکننده‌ی طالبان که چند روز پیش در راس هیئتی به روسیه رفته بود، گفته که حکومت فعلی به رهبری محمداشرف غنی، مانع اصلی برای برقرای صلح در افغانستان است. به گفته‌ی او، اگر رییس‌جمهور غنی از قدرت کنار برود، صلح در افغانستان برقرار خواهد شد.

پشیمانی صالح از رهایی ۵ هزار زندانی طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد