طالبان-دانش-و-صالح-از-فهم-«نظام-اسلامی»-عاجز-اند

سخنگوی گروه طالبان در واکنش به اظهارات امرالله صالح و سرور دانش، معاونان ارگ ریاست‌جمهوری اعلام نموده که نظام اسلامی از خود تعریف و سیستمی دارد که متاسفانه کارکنان اداره کابل از درک و معرفت آن عاجز اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (سه شنبه، ۱ میزان) در اعلامیه‌ای گفت که «معاونان اداره کابل» روی کدام پلان خاص علیه صلح، در رسانه‌ها ظاهر میشوند و با «پروپاگند در مقابل نظام آینده اسلامی عقده گشایی می‌کنند».

مجاهد با اشاره به سخنان دیروز امرالله صالح افزوده که «نظام اسلامی از خود تعریف و سیستمی دارد، که متاسفانه معاونان و دیگر کارکنان اداره کابل، به دلیل عدم‌ آگاهی از تاریخ و تعلیمات اسلامی، از درک و معرفت آن عاجز اند».

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، دیروز دو شنبه(31، سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی صلح گفت که طالبان در برابر پرسش‌های اعضای هیأت‌ گفتگوکننده دولت افغانستان، هیچ پاسخی ندارند؛ آنان در برابر سوالات «آب می‌شوند» و از این رو هر پرسشی را با «اسلامی باشد» پاسخ می‌دهند.

معاون نخست ریاست‌جمهوری گفت که طالبان در زمان حاکمیت شان، قصد داشتند تا فرهنگ مولانا سمیع‌الحق و مولانا فضل‌الرحمان «دو ملای پاکستانی را در افغانستان پیاده کنند؛ اما موفق به این کار نشدند».

آقای صالح در ادامه با اشاره به عمکرد خشن طالبان در برابر زنان تصریح کرد: «در آن زمان، ده‌ها هزار دختر به نکاح اجباری در آمدند، سر مردم مسلمان، نماز اجباری خواندند، فرهنگ‌ستیزی کردند، به زنان بدون محرم اتهام رابطه‌ نامشروع بستند، جایگاه افغانستان را در جهان پایین آوردند، عشر و زکات گرفتند و حکومت اندیوالی راه انداختند.»

در همین حال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری دو روز قبل آن، دوره‌های محمدزایی و سدوزایی را با نظام امارت اسلامی مقایسه کرد و گفت که این دو دوره با نظام امارت اسلامی طالبان از نگاه روح و محتوا هیچ تفاوتی ندارد.

طالبان: دانش و صالح از فهم «نظام اسلامی» عاجز اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد