طالبان-در-مورد-تصمیم-ترامپ،-نشست-داخلی-برگزار-می-کنند

گزارش ها می رسانند که گروه طالبان قصد دارد با برگزاری «یک نشست فوری داخلی» به بحث درباره تصمیم جدید دونالد ترامپ بپردازد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا ناوقت شب گذشته (شنبه، ۱۶ سنبله) اعلام کرد که به دلیل کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و یازده نفر دیگر در حمله‌ی اخیر این گروه در کابل گفت‌وگوهای صلح میان هیأت امریکایی و گروه طالبان را متوقف کرده است.

بی بی‌سی جهانی به نقل از منبعی در دفتر طالبان در دوحه اعلام کرده که این گروه قصد دارد با برگزاری «یک نشست فوری داخلی» به بحث درباره تصمیم جدید دونالد ترامپ بپردازد.

قرار بود دیدار رو در روی دونالد ترامپ با رهبران ارشد طالبان در کمپ دیوید، در آستانۀ هجدهمین سالگرد حملۀ تروریستی یازده سپتامبر برگزار شود.

در همین حال، پس از توقف گفت‌وگوهای صلح امریکا با طالبان، ارگ ریاست جمهوری اعلام نمود که صلح واقعی زمانی در افغانستان تامین خواهد شد که طالبان به "کشتن افغان‌ها پایان داده، آتش‌بس را پذیرفته و به گفتگوهای مستقیم با حکومت افغانستان" حاضر شوند.

ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی به افغانستان حمله و دولت طالبان را سرنگون کرد. این حمله پس از آن انجام شد که طالبان با ایجاد پناهگاهی امن برای شبکه القاعده، زمینه را برای عملی شدن حملۀ تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی نیویورک فراهم کرد.

طالبان در مورد تصمیم ترامپ، نشست داخلی برگزار می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد