گفتمان-باز-میان-حکومت-و-جوان-در-ولایت-ادامه-می‌یابد

شماری از مسوولان می گویند که برنامه گفتمان باز میان حکومت و جوانان جهت دریافت دیدگاه ها و نظریات آنان، ضمن کابل در سایر ولایت های کشور نیز برگزار می شود.

به گزارش افغان نیوز: حکومت برنامه ای را زیر نام« گفتمان باز میان جوان و مسوولین نهادهای حکومتی» امروز سه شنبه(2، میزان) با حضور شماری از جوانان در مرکز رسانه ها در کابل برگزار کرد.

اجمل شاپور، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در این برنامه گفت که هدف از این گفتمان ایجاد رابطه میان حکومت وجوانان است تا حکومت بتواند از دیدگاه و نظریات سازنده آنان استفاده کند.

آقای شاپور در این گفتمان بیان کرد که ۶۵ درصد جمعیت افغانستان را جوانان تشکیل می دهند و آنان حق دارند که دیدگاه و نظریات شان را با حکومت شریک سازند. زیرا حسابدهی و پاسخگویی از مولفه های اصلی دموکراسی است و جوانان باید از کارکردها و برنامه های حکومت آگاهی داشته باشند.

شاپور افراطیت را معضل خطرناک در برابر جوانان امروز افغانستان دانسته و گفت که هنوز هم در روستاها و ولسوالی های دور دست کشور، جوانان از آموزش بازمانده و فرصت آموختن الفبای زندگی را ندارند.

به گفته او، بیشتر از دونیم میلیون جوان افغانستان معتاد به مواد مخدر اند و حکومت مکلف است که از اعتیاد بیشتر جوانان به مواد مخدر جلوگیری کند.

در همین حال، فضل شریفی؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری کابل در این برنامه گفت که در چند سال آینده پنج مرکز فرهنگی در شهر کابل برای استفاده جوان ایجاد می شود. آقای شریفی هدف از ایجاد این مراکز فرهنگی را دریافت طرح و نظریات سازنده جوانان خواند.

معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید کرد؛ اداره مشخصی که بتواند نظریات و دیدگاه جوانان را در ولایت های کشور دریافت کند، وجود ندارد. بنابراین، قرار است برنامه گفتمان حکومت با جوانان جهت دریافت دیدگاه و نظریات آنان در ۳۴ ولایت افغانستان برگزار شود.

این درحالی است که حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی و عبدالله عبدالله پیش از این نیز گماشتن بانوان و جوانان را در نهادهای دولتی در صدر برنامه های حکومت وعده داده بود.

گفتمان باز میان حکومت و جوان در 34 ولایت ادامه می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد