طالبان-زندانیان-حکومت-را-امروز-رها-می‌کنیم-تا-مذاکره-آغاز-شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که شمار باقی‌مانده زندانیان حکومت بر اساس توافقنامه دوحه، امروز رها می‌شوند و حکومت نیز زندانیان این گروه را آزاد کند تا بعد از عید زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امشب چهارشنبه( ۸، اسد) در توییترش نوشته‌است که این تصمیم توسط رهبر این گروه به‌خاطر نشان دادن حسن نیت گرفته شده‌است.

وی گفته‌است که گروه طالبان از حکومت نیز می‌خواهد که زندانیان باقی‌مانده این گروه به اساس فهرست ارایه شده را تا عید قربان آزاد کنند تا بعد از عید زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم شود.

بر بنیاد توافقنامه دوحه که میان ایالات متحده امریکا و طالبان امضا شد، حکومت افغانستان باید ۵ هزار زندانی طالب و طالبان باید ۱۰۰۰ زندانی حکومت را پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد کنند.

بر بنیاد توافقنامه، قرار بود این زندانیان تا ده روز بعد از امضای توافقنامه آزاد و پس از آن مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود؛ اما به‌دلیل مخالفت حکومت با آزادی زندانیان طالبان، در آن مدت زمان آزاد نشدند.

این درحالی است که مقام‌های حکومتی پیش از این گفته بودند که ۶۰۰ زندانی خطرناک طالبان را آزاد نمی‌کنند و طالبان باید به‌جای آن فهرست دیگری ارایه کنند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان ابراز امیدواری کرده‌اند که خشونت‌ها پیش از شروع مذاکرات بین‌الافغانی کاهش یابد.

طالبان: زندانیان حکومت را امروز رها می‌کنیم تا مذاکره آغاز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد