طالبان-نشست-قطر-مثل-مراسم-عروسی-در-کابل-نیست

گروه طالبان در واکنش به فهرست هیات حکومت در نشست بین‌الافغانی قطر اعلام نموده که تهیه کننده‌های این لیست باید درک کنند که این یک کانفرانس منظم و پلان شده می باشد، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در کدام هوتل کابل.

به گزارش افغان نیوز: طالبان با نشر خبرنامه‌ای به نحوی این فهرست طولانی و پر تعداد حکومت را به تمسخر گرفته و گفته است که از ترکیب هیات حکومت افغانستان چنین تلقی می‌شود، گویا قصد رفتن به عروسی را داشته باشد.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفته است که تهیه‌کنندگان این فهرست باید درک کنند که این یک نشست منظم و پلان شده در یک کشور دوردست خلیجی است، نه مراسم عروسی و یا مهمانی در کدام هوتل کابل.

در خبرنامه‌ی طالبان آمده است: ” از ترتیب و نشر این‌گونه فهرست‌ها معلوم می‌شود که اداره‌ی کابل از چنین نشست‌ها و از پیشرفت در راستای صلح هراس دارد و با این‌گونه حرکات خود در پی تخریب آن است.”

طالبان تاکید کرده اند که حضور تمامی ۲۴۹ نفر در نشست قطر پذیرفتنی نیست و تنها شماری از شخصیت‌های محدود سیاسی و بزرگان قومی در این نشست حضور خواهند داشت.

گزارش‌هایی که در یکی دو روز گذشته منتشر شده، نشان می‌دهد، در نشست قطر ۲۵ نفر به نمایندگی از طالبان حضور داشته باشند.

قرار است نشست قطر میان هیات افغانی و طالبان به تاریخ ۱۹-۲۱ اپریل یعنی تا دو روز دیگر در قطر برگزار شود. حکومت افغانستان برگزاری این نشست را برای پیشرفت پروسه‌ی صلح حیاتی خوانده است.

طالبان: نشست قطر مثل مراسم عروسی در کابل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد