طالبان-و-حکومت-افغانستان-در-میدان-جنگ-پیروزی-ندارند

وزیردفاع ایالات متحده امریکا می‌گوید که جنگ میان طالبان و حکومت افغانستان، پیروز نداشته و ما باید یک راه حل سیاسی برای این کار داشته باشیم و این روندی است که ما تنظیم کرده ایم.

به گزارش افغان نیوز: مارک اسپر، وزیردفاع ایالات متحده طی یک نشست در انستیتوت بروکلین امریکا، گفت که «جنگ میان  طالبان و حکومت افغانستان، پیروز نداشته و راه حل نظامی وجود ندارد. ما باید یک راه حل سیاسی برای این کار داشته باشیم و این روندی است که ما تنظیم کرده ایم.»

وی می گوید كه خروج چهارده ماهه امریكا از افغانستان هنوز هم در راه است و در انتظار گفتگوی مهم تقسیم قدرت میان دو رهبر افغانستان یعنی اشرف غنی و عبدالله است، دو تنی كه هر دو ادعا می كنند رِییس جمهور افغانستان استند.

آقای اسپر گفت:‌ «ما در حال حاضر می دانیم که توافق مشترک تقسیم قدرت میان عبدالله و غنی به وجود آمده است. اگر این موفقیت آمیز باشد، می توانیم هیات گفت وگو کننده را شکل دهیم که بتواند پس از آن با طالبان بنشیند.»

وزیر دفاع امریکا گفت که شماری اززندانیان میان حکومت افغانستان وطالبان مبادله شده اما کافی نیست؛ زیرا كاهش خشونت رخ نداده است كه در ضمیمه  پنهانی  توافق نامه صلح میان امریکا وطالبان وعده داده شده بود.

وزیر دفاع امریکا گفت: «در پایان روز، ما دوباره می خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه افغانستان به پناهگاهی امن برای هراس افگنان  مبدل نمی شود. درپیوند با کاهش نیروها درافغانستان ما تصمیم هایی را در دست خواهیم گرفت که بربنیاد شرایط  باشند.»

در همین حال، رییس جمهور غنی دو روز قبل از تمام کشور های عضو جنبش عدم انسلاک خواست که بالای طالبان صدا بزنند تا از خشونت غیرمنطقی شان دست بکشند و در روند سیاسی بخاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یکجا شوند.

این درحالی است که طالبان خواست حکومت افغانستان، شهروندان کشور ونیز جامعه جهانی را برای کاهش خشونت ها رد کرده است و علت آن را عملی نشدن توافق نامه صلح این گروه با امریکا گفته اند.

طالبان و حکومت افغانستان در میدان جنگ پیروزی ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد