طالبان-پاکستانی-به-جرم-آتش-بس-مجازات-می-شوند

مقامات محلی ولایت بادغیس می گویند: آن عده طالبانی که توسط پاکستان حمایت می شوند، به جرم پذیرفتن آتش بس در سه روز عید و آمدن شان در شهر های افغانستان، از سوی این کشور خلع سلاح و مجازات می شوند.

به گزارش افغان نیوز: بهاوالدین قادسی، عضو شورای ولایتی بادغیس امروز یکشنبه( ۱۰، سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ رهبران و حامیان گروه طالبان هیچگاه صلح نمی خواهند و تا حضور نیروهای خارجی در افغانستان بر طبل جنگ می کوبند.

آقای قادسی تصریح می کند؛ ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان که از سوی پاکستان حمایت می شود، در جریان سه روز آتش بس نیز مخالف دید و بازدید طالبان با نزدیکان و مردم بوده است.

قادسی گفت: شماری از طالبان که سه روز عید  وارد شهرها شده با والیان، مردم و خانواده هایشان دیدار داشته اند به جرم آتش بس از سوی پاکستان خلع سلاح و مجازات می شوند.

وی افزود که پاکستان و ایران بزرگترین حامیان گروه های مخالف مسلح در افغانستان می باشند که به بهانه های مختلف از جمله حضور آمریکا در افغانستان به ناامنی و جنگ دامن می زنند.

در همین حال عبدالغفور ملک زی، والی بادغیس تحت فشار بودن آن عده طالبانی را که در سه روز آتش بس وارد شهر های شده بودند و با مردم دیدار داشتند را تایید کرده می افزاید؛ در صورتی که طالبان داخلی بخواهند آتش بس نمایند اما پاکستان و سایر کشورهای حامی این طالبان هیچگاهی حاضر به صلح پایدار در افغانستان نمی باشند.

طالبان پاکستانی به جرم آتش بس مجازات می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد