طرح-جدید-میان-غنی-و-عبدالله-برای-ختم-بحران-سیاسی

سخن‌گوی حزب جنبش ملی و عضو تیم ثبات و هم‌گرایی از طرح تشکیل حکومت مشارکتی میان اشرف غنی و عبدالله به درخواست جامعه بین‌المللی به‌ویژه ایالات متحده امریکا خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: بشیراحمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی و عضو تیم ثبات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله در یک پیام ویدیویی گفته است که طرح تشکیل حکومت مشارکتی میان اشرف غنی و عبدالله به درخواست جامعه بین‌المللی به‌ویژه ایالات متحده امریکا پس از آن آماده شده است که طرح اشرف غنی از سوی عبدالله رد گردید.

اشرف غنی، ریاست شورای عالی صلح و عضویت اعضای تیم ثبات و همگرایی در کابینه را به عبدالله پیشنهاد کرده بود، اما از سوی عبدالله رد شده است.

در همین حال، ته‌ینج با «آبرومند» خواندن طرح ثبات و همگرایی، گفته است که در این طرح روی تمام میکانیزم‌ها، جایگاه عبدالله در قدرت، تقسیم وزارت‌ها و ادارات محلی با صلاحیت‌ها و تشریفات آن توضیح داده شده است.

این عضو تیم ثبات و همگرایی افزوده است که در این طرح نظریات تمام رهبران و شریکان سیاسی این تیم گرفته شده است. ته‌ینج در عین حال گفته است که برخی ملاحظات در این طرح وجود دارد و پس از نهایی‌شدن آن با اشرف غنی و امریکا شریک خواهد شد.

به گفته‌ی او، در صورتی که این طرح رد شود، راه به‌روی اقدامات بعدی تیم ثبات و همگرایی باز است و «آنچه که لازم و مطلوب است در چوکات حکومت همه‌شمول خود اجراآت می‌کنیم.»

وی در بخشی از صحبت‌هایش به تلاش‌های اشرف غنی برای از هم‌پاشاندن تیم ثبات و همگرایی نیز اشاره نموده و علاوه کرد که آقای غنی تا کنون به هر یک از اعضای تیم ثبات و همگرایی پیشنهادات مختلف داشته، اما موفق نشده است هیچ درز و اختلافی بین رهبران این تیم ایجاد کند.

این درحالی است که اختلافات میان اشرف غنی و عبدالله از انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان ناشی شد. کمیسیون انتخابات اشرف غنی را برنده اعلام کرد، اما عبدالله تا کنون از پذیرش این نتایج سر باز زده است.

طرح جدید میان غنی و عبدالله برای ختم بحران سیاسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد