پایان-بازی؛-عبدالله-و-غنی-روی-جزئیات-توافق‌نامه-کار-می‌کنند

عبدالله می‌گوید که توافق میان تیم‌های «ثبات و همگرایی» و «دولت‌ساز» روی اصول به نتیجه رسیده و در حال حاضر روی جزئیات و نهایی‌سازی این توافق کار می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله دیروز (جمعه، 12 ثور) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشت که این مذاکرات در پی تلاش‌های «خیرخواهانه‌ی شخصیت‌های ملی» جریان دارد.

آقای عبدالله همچنان نوشته است که در این مذاکرات به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند. به گفته‌ی او، دو طرف روی اصول به توافق رسیده‌اند و در حال حاضر روی جزئیات و نهایی‌سازی توافق میان دو طرف، ادامه دارد.

وی در ادامه نوشته است: «امیدواریم با در نظرداشت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در افغانستان و جهان، نیاز به تأمین صلح دایمی در کشور و اتحاد و هم‌سویی ملی برای مقابله با مشکلات امنیتی- اقتصادی توافق سیاسی را هرچه زودتر نهایی سازیم.»

در همین حال، محمدسرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور نیز در یک گفت‌وگوی ویدیویی با دیبرا لاینز، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در افغانستان گفته است که اختلاف‌های سیاسی میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله پایان یافته و تا چند روز آینده، آقای عبدالله رهبری شورای عالی مصالحه را بر عهده خواهد گرفت.

این درحالی است که تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله از انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان سال گذشته‌ی خورشیدی ناشی شده است. کمیسیون انتخابات، اشرف غنی را برنده اعلام کرد و عبدالله با نتایج اعلام‌شده مخالفت کرد.

پایان بازی؛ عبدالله و غنی روی جزئیات توافق‌نامه کار می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد