طرح-های-کهنه-ارگ-کارساز-نیست

احمد سعیدی، آگاه امورسیاسی و رییس موقت نهضت صلح، عدالت و آزادی در افغانستان می گوید که طرح های کهنه ارگ ریاست جمهوری در امر مبارزه با فساد و تقویت انگیزه نسل جوان کارساز نیست.

به گزارش افغان نیوز: احمد سعیدی، آگاه امور سیاسی و رییس موقت "نهضت صلح، عدالت و آزادی در افغانستان" امروز پنجشنبه( 23 – حمل) طی همایش اعلام موجودیت این نهضت گفت: طرح های کهنه رئیس جمهور بالای مردم تحمیلی بوده و در امر مبارزه بافساد، آوردن صلح، رشد اقتصادی و تقویت انگیزه جوانان کشور کارساز نیست.

وی، هدف از ایجاد نهضت صلح، عدالت و آزادی مردم افغانستان را رشد فرهنگی، اقتصادی، اجمتاعی و سیاسی عنوان کرده، اظهار داشت، ما به افزایش و ایجاد جریان های مختلف سیاسی درکشور موافق نیستیم؛ اما شرایط و وضعیت حاکم در کشور، عامل و تحریک کننده جریان ها و ائتلاف های سیاسی شده است تا علیه این حکومت نامشروع اقدام نمایند.

آقای سعیدی افزود، مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زمینه ساز جنبش های سیاسی درکشور گردیده که باید بصورت درست و اساسی مورد بررسی قرار بگیرند.

به باور وی، در حکومت کنونی روابط بر ضوابط حاکم بوده و حاکمیت قانون تطبیق نمی گردد.

وی نقش احزاب و جریان های سیاسی را در برگزاری انتخابات آینده کشور موثر و مهم دانسته، افزود، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان باید با حضور و نظارت تمام احزاب و جریان های سیاسی صورت بگیرد تا از مهندسی سازی آن جلوگیری به عمل آید.

این آگاه امورسیاسی، شورای عالی صلح را یک نهاد سمبلیک و غیرموثر پنداشته، می گوید که بیش از صدها میلیون دالر برای این نهاد هزینه می شود؛ اما در آوردن صلح و پایان بخشیدن جنگ های تحمیلی و نیابتی کارساز نیست.

وی حضور نیروهای خارجی، اراده نداشتن جامعه جهانی و حکومت را در امر مبارزه با شبکه های تروریستی عامل اصلی بی ثباتی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عنوان می کند.

سعیدی تاکید دارد که راه حل و بیرون رفت از بحران کنونی درکشور، عدم حمایت پاکستان از طالبان و داشتن اراده جدی جامعه جهانی و حکومت داخلی است.

این درحالی است که برخی از احزاب و جریان های سیاسی با رویکرد حکومت وحدت ملی مخالف بوده و اظهار می دارند که در اول جوزای سال 1397 دوره اول ریاست جمهوری به پایان می رسد؛ اما هیچ گونه تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرند.

طرح های کهنه ارگ کارساز نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد