عبدالحق-آخند-با-ارلاچی-گفتگو-کرد

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله ا.ا در دیدار با پینوا ارلاچی، معاون پیشین دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار همکاری این سازمان در زمینه تداوی معتادان مواد مخدر و بدیل کشت کوکنار برای دهقانان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از خبرگزاری باختر ملا عبدالحق آخوند، در این دیدار در مورد دست‌آورد‌های امارت اسلامی در مبارزه با کشت مواد مخدر به ارلاچی گفتگو کرده است.

در این دیدار معاون پیشین سازمان ملل گفته است که در مورد حل نیازمندی‌های ا.ا برای مبارزه با مواد مخدر و تداوی معتادان همکاری خواهد کرد.

ا.ا در سال جاری آماری از افراد معتاد به مواد مخدر در افغانستان ارایه نکرده‌ است.

با این حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا افزوده است که در اثر مبارزۀ سریع علیه مواد مخدر، از سال گذشته به این‌سو بیشتر از 14 هزار تن قاچاقچی دستگیر و به محاکم سپرده شده اند.

به گفته‌ای او بیش از 5 هزار و 500 تُن مواد مخدر نابود شده است. در حدود یک هزار 200 فابریکۀ تولید مواد مخدر از بین برده شده و ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین از مواد مخدر پاکسازی گردیده است.

این در حالی است که مقام‌های ا.ا سال گذشته گفته بودند که ۳.۵ میلیون شهروند کشور معتاد به مواد مخدر هستند، در حالی که این رقم در اواخر سال ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ میلیون تن اعلام شده بود.

عبدالحق آخند با ارلاچی گفتگو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد