عبدالله-آخرین-مانع-مذاکرات-مستقیم-با-طالبان-برداشته-شد

رییس جرگه مشورتی صلح در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان می‌گوید که این جرگه با یک فیصله تاریخی، آخرین مانع از سر راه مذاکرات مستقیم با طالبان را برداشته است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس جرگه مشورتی صلح امروز یک‌شنبه (19 اسد) با صدور قطعنامه 25 ماده‌ای از حکومت خواست که برای رفع موانع از روند صلح، 400 زندانی باقی مانده صلح را رها کند.

اعضای این جرگه همچنین خواستار رهایی زندانیان دولت افغانستان از سوی طالبان، کاهش خشونت‌ها و سر انجام تامین آتش‌بس سراسری شدند.

با این وجود، آقای عبدالله در نشست اختتامیه جرگه گفت که با بحث‌های زنده، بالاخره یک فیصله تاریخی را لویه جرگه انجام داد که در قطعنامه انعکاس پیدا کرده است.

عبدالله در خصوص واکنش‌ها به برگزاری جرگه که گویا این جرگه فرمایشی است، افزود: "بسیار بحث‌های زنده داشتیم و بسیار گرم؛ یگان کس تبصره کرد که گویا جرگه فرمایشی است؛ اما کاش آنان در جلسه تشریف می‌داشتند که بحث‌های جرگه از عمق احساس مردم سرچشمه گرفته بود."

وی گفت که با این فیصله‌های جرگه، آخرین موانع از سر راه مذاکرات بین الافغانی رفع شد؛ "ما در آستانه مذاکره قرارداریم و دولت تمام پیشنهادهای شما را در روند صلح عملی خواهند کرد."

لویه جرگه مشورتی صلح که از روز جمعه (17 اسد) آغاز به کار کرده بود، امروز یک شنبه (19 اسد) با صدور قطعنامه 25 ماده‌ای به کار سه روزه خود پایان داد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در پایان کار لویهجرگه مشورتی صلح از عملی شدن قطع‌نامه 25 ماده‌ی این جرگه از سوی حکومت اطمینان داده و گفت: اکنون انتخاب با طالبان است که خواسته‌های لویه جرگه را برای آتش بس و انکشاف سراسری بپذیرند.

عبدالله: آخرین مانع مذاکرات مستقیم با طالبان برداشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد