عبدالله-از-تلاش‌های-ازبیکستان-برای-تحقق-صلح-استقبال-کرد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر خارجه ازبکیستان از تلاش‌های این کشور برای دست یافتن به صلح در افغانستان قدردانی نمود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ناوقت روز گذشته  با آقای عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این دیدار، رییس اجراییه تشریف‌آوری وزیر امورخارجه ازبیکستان را به کابل خوش آمدید گفت و از تلاش‌های این کشور برای دست یافتن به صلح در افغانستان قدردانی نمود.

آقای عبدالله همچنان از بهبود روابط و افزایش دادوستد بازرگانی میان دو کشور استقبال نمود و خواهان گسترش روابط میان دو کشور برای تحقق برنامه اتصال منطقه‌یی گردید.

عبدالعزیز کاملوف با تشکر از استقبال حکومت و مردم افغانستان گفت که کشورش تلاش می‌ورزد تا طرح‌ها و برنامه‌های اتصال منطقه‌یی تحقق یابد و دادوستد تجارتی میان دو کشور افزایش یابد.

آقای کاملوف همچنان گفت که کشورش از تلاش‌ها برای تحقق صلح حمایت می‌کند و آماده است افغانستان را در این راستا با میزبانی نشست‌های مصالحه بین‌الأفغانی یاری رساند.

در این نشست دو طرف همچنان در باره روابط منطقه‌یی افغانستان، نقش کشورهای منطقه در امر دست یافتن به صلح پایدار و مبارزه با دهشت‌افگنی و افراط‌گرایی بحث و تبادل نظر نمودند.

این درحالی است که رییس جمهور غنی نیز از آمادگی ازبکستان به‌خاطر میزبانی از مذاکرات صلح استقبال کرده و گفته است که سمرقند یک میراث فرهنگی مشترک دوکشور می باشد.

عبدالله از تلاش‌های ازبیکستان برای تحقق صلح استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد