عبدالله-از-قطر-به-کابل-برگشت

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، پس از شرکت در مراسم افتتاحیه‌ی مذاکرات بین‌الافغانی در شهر دوحه - پایتخت قطر، ناوقت روز گذشته به کابل برگشت.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی نوشته است که آقای عبدالله در مراسم افتتاح مذاکرات بین‌الافغانی شرکت و سخنرانی کرد و ناوقت روز گذشته به وطن برگشت.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در سخنرانی تاریخی خویش، برکاهش خشونت، آتش‌بس بشردوستانه و تأمین صلح پایدار و با عزت در کشور تأکید ورزید.

در اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی آمده است که عبدالله در حاشیۀ سفرش به دوحه با امیر قطر، وزرای خارجۀ ایالات متحده امریکا و قطر، نمایندگان ارشد کشورهای منطقه و جهان، در پیوند به شروع مذاکرات صلح و فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو بحث و تبادل نظر کرد.

دفتر شورای عالی صلح افزوده است، که رییس شورای عالی مصالحه ملی در پایان سفرش به دوحه و در دیدار با اعضای هیأت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تاریخی و مهم جاری، به ختم جنگ، برادرکشی و برقراری صلح آبرومند و پایدار در کشور منجر شود.

در پایان این اعلامیه آمده است، که دکتر عبدالله عبدالله خطاب به اعضای هیأت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفت که شما از کلیت نظام و اقشار جامعه نمایندگی می‌کنید و مردم یکپارچه از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

این درحالی است که دو روز پیش، عبدالله عبدالله برای اشتراک در گشایش مراسم گفتگوهای بین‌الافغانی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده بود.

عبدالله از قطر به کابل برگشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد