عبدالله-از-نقش-شورای-ملی-در-نظام-آیندۀ-افغانستان-پشتیبانی-می‌کنیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در گشایش هفدهمین دور شورای ملی کشور گفت که از نقش‌آفرینی این نهاد در روند صلح به‌ویژه مذاکرات بین‌الافغانی و نظام آیندۀ افغانستان پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: سال دوم، دور هفدهم شورای ملی دیروز شنبه(17، حوت) گشایش یافت.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه به همین مناسبت ابراز امیدواری کرد که اعضای محترم شورای ملی، سال پردست‌آوردی را در عرصۀ «قانون‌گزاری، نظارت از اعمال حکومت و نمایندگی از مردم» در پیش داشته باشند.

آقای عبدالله گفت که شورای ملی از قوه‌های سه گانۀ نظام است و نقش اثرگذار در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و ملی دارد. از این رو، از نقش‌آفرینی شورای ملی در روند صلح به‌ویژه مذاکرات بین‌الافغانی و نظام آیندۀ افغانستان پشتیبانی می‌کنیم.

رییس اجراییه افزود که برقراری روابط بهتر میان دولت و شهروندان، حکومت‌داری خوب، ارایۀ خدمات و توسعه اقتصادی و اجتماعی، مستلزم روابط مبتنی بر قانون و همکاری متقابل میان قوه‌های سه‌گانه است.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف نمایندگان پارلمان این کشور اعلام کرد که فهرست هیئت مذاکره کننده با گروه طالبان ظرف سه روز مشخص خواهد شد.

به گفته وی، در تعیین هیئت مذاکره کننده تاثیرگذاری، مشارکت، صلاحیت و معیار‌های ملموس در نظر گرفته خواهد شد.

غنی تاکید کرد که اعضای این هیئت باید مدافعین قانون اساسی، جمهوریت و حقوق اساسی مردم افغانستان باشند.

رئیس جمهور افغانستان افزود: نوع تصمیم گیری هیات مذاکره کننده را «شورای عالی مصالحه» تعیین خواهد کرد؛ مشورت‌ها برای تشکیل این شورا انجام شده و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

عبدالله: از نقش شورای ملی در نظام آیندۀ افغانستان پشتیبانی می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد