عبدالله-با-فرمان-جدید-رییس-جمهور-غنی-مخالفت-کرد

رییس جمهور غنی و رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی در یک روز فرامین متضاد در مورد برکناری وزیر انرژی و آب صادر کردند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که  رییس جمهور غنی به تاسی از حکم فقرۀ یازدهم مادۀ شصت وچهارم قانون اساسی افغانستان، علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب را از وظیفه‌اش عزل کرده‌است.

در همین حال در خبرنامه ریاست اجرایی آمده است که با توجه به "دست‌آوردهای مدیریت موفق" آقای عثمانی، تصمیم در مورد سرنوشت کاری او پس از بازگشت رئیس جمهور غنی از سفر چین و "مطابق با روحیه‌ حکومت وحدت ملی اتخاذ می‌شود".

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از آقای عثمانی خواسته است تا آن زمان به عنوان وزیر انرژی و آب به کارش ادامه دهد. قابل ذکر است که آقای عثمانی از طرف رئیس اجرایی حکومت برای این پست معرفی شده بود.

این درحالی است که در این اواخر رابطه عثمانی و آقای غنی به تیرگی گراییده بود. نزدیک به سه هفته پیش زمانی که آقای عثمانی می‌خواست برای افتتاح چند پروژه برق به ولایت بلخ سفر کند، نیروهای امنیتی میدان هوایی کابل به دستور رییس جمهور غنی مانع سفر وی شدند.

قابل ذکر است که براساس توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی، هردو طرف سهم برابر در تعیین اعضای کابینه دارند و در این توافقنامه آمده که عزل و نصب مقامات عالی‌رتبه دولت با توافق دو طرف صورت می‌گیرد.

عبدالله با فرمان جدید رییس جمهور غنی مخالفت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد