عبدالله-برای-دست‌یافتن-به-صلح-از-ترکیه-کمک-خواست

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور خواهان ادامه‌ حضور و کمک‌ ترکیه به افغانستان برای دست‌یافتن به صلح با عزت و پایدار شد.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صحفه رسمی فسبوک اش نوشته است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با  وی گفت که دین، فرهنگ و ارزش‌های مشترک پایه‌های مستحکم روابط این دو کشور را شکل می‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که کشورش در کنار مردم افغانستان قرار دارد و در آینده نیز به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

اردوغان افزود: ترکیه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و خواهان برقراری صلح مورد حمایت مردم افغانستان و قطع جنگ در آنکشور می‌باشد.

رئیس جمهور ترکیه، افغانستان را از دوستان و متحدان ترکیه خواند و از حضور و همکاری‌های کشورش با افغانستان اطمینان داد.

در همین حال، آقای عبدالله نیز روابط میان دو کشور را تاریخی، پایدار و استوار بر ارزش‌های مشترک خوانده و از نقش مثبت ترکیه در قضیه‌ی افغانستان، حضور فعال آن در تأمین امنیت، کمک‌های اقتصادی و فرهنگی، رهبری روند استانبول و حمایت از افغانستان در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز امتنان نموده است.

عبدالله در ادامه در باره‌ی روند صلح، مذاکرات دوحه، دپلوماسی منطقه‌ای صلح، سفرهای منطقه‌ای و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در کشور صحبت نموده  و خواهان ادامه‌ی حضور و کمک‌ ترکیه برای افغانستان در تلاش برای دست‌یافتن به صلح با عزت و پایدار شده است.

این درحالی است که وزیر دفاع ترکیه نیز در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی بر ادامه حمایت کشورش از تلاش‌ها برای برقراری صلح پایدار در افغانستان تاکید کرده است.

عبدالله برای دست‌یافتن به صلح از ترکیه کمک خواست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد