عبدالله-به-روابط-دیپلماتیک-خود-با-امریکا-ارج-می‌گذاریم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به مناسبت صدمین سالروز ایجاد روابط دیپلماتیک میان ایالات متحده امریکا و افغانستان اعلام نموده که به این روابط درازمدت ارج می‌گذاریم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی به این مناسبت آمده است که چهارم ماه می ۲۰۱۹ برابر است به نزدیک به صدمین سالروز ایجاد روابط دپلوماتیک میان ایالات متحده امریکا و افغانستان. در این مدت و در دوره‌های مختلف دو کشور روابط نیک و حسنه‌ی خویش را حفظ نموده‌اند و در عرصه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

اعلامیه افزوده است که کمک ایالات متحده امریکا به مردم افغانستان در هنگام تجاوز اتحاد شوروی و در سالیان اخیر در مبارزه با دهشت‌افگنی از نمونه‌های بارز این همکاری‌ها به شمار می‌روند.

ایالات متحده و مردم افغانستان در سالیان اخیر در کنار یکدیگر علیه دهشت‌افگنی برای صلح و ثبات بین‌المللی و منطقه‌یی مبارزه کرده‌اند و قربانی داده‌اند.

ریاست اجراییه تصریح نموده که ایالات متحده اکنون یکی از متحدان استراتیژیک افغانستان به شمار می‌رود و سخاوتمندانه کشور ما را در مرحله بازسای و نوسازی در عرصه‌های مختلف یاری می‌رساند.

روابط دو کشور برارزش‌ها و منافع مشترک استوار می‌باشد و دو کشور به همکاری‌های درازمدت خویش همچنان ادامه می‌دهند.

در اعلامیه آمده است که جا دارد با ارج‌گذاری به صدمین‌سال تأسیس روابط دیپلماتیک و دوستی میان دو کشور از همکاری‌های ایالات متحده و قربانی‌های این کشور در افغانستان تشکر و قدردانی نماییم.

عبدالله: به روابط دیپلماتیک خود با امریکا ارج می‌گذاریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد