عبدالله-جنگ-راه-حل-نیست،-سر-نوشت-امروز-مشخص-می‌شود

رییس شورای عالی مصالحه ملی در مراسم لویه‌جرگه مشورتی با اشاره به اینکه جنگ راه حل نیست، خطاب به اشتراک کنندگان گفت که تصمیم شما مرگ و زندگی برای مردم افغانستان بوده و می‌تواند سر نوشت کشور را مشخص کند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز( جمعه، 17 اسد) در مراسم لویه‌جرگه مشورتی صلح، خطاب به اشتراک کنندگان جرگه گفت که تصمیم شما مرگ و زندگی برای مردم افغانستان است.

آقای عبدالله افزود که تاریخ گذشته کشور نشان می دهد که جنگ راه حل نیست و همه مردم افغانستان با یک صدای واحد گرد هم آمده تا در مورد یک صلح پایدار و با عزت تصمم بگیرند.

عبدالله گفت: برخی‌ها شاید فکر کنند که از طریق جنگ پیروز می‌شوند که این یک تصور اشتباه است. تاریخ ۴۰ سال اخیر کشور نشان داد که هیچ گروهی از طریق جنگ به پیروزی نمی‌رسد.

وی گفت که افغانستان در مرحله حساس قرار دارد و تصامیم این لویه جرگه مشورتی می تواند با عزم و اراده ملی سر نوشت کشور را مشخص کند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در اخیر تاکید کرد؛ امیدوارم که موانع بر سر گفتگوهای صلح رفع گردد و به زودترین فرصت گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود.

با این همه جرگه مشورتی برای رهایی 400 زندانی گروه طالبان با اشتراک 3 هزار و 200 تن که از این میان 720 تن آن زنان هستند، امروز به گونه رسمی آغاز و تا سه روز دیگر ادامه دارد.

این درحالی است که برخی از اعضای لویه جرگه مشورتی صلح به افغان نیوز می‌گویند که این جرگه باید پیش از رهایی ۴ هزار و ۶۰۰ زندانی طالبان از بند حکومت برگزار می‌شد و اکنون نباید زندانیان باقی مانده این گروه رها شوند؛ زیرا هیچ ضمانت وجود ندارد که پس از رهایی آنان خشونت‌ها کاهش یافته و مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

عبدالله: جنگ راه حل نیست، سر نوشت امروز مشخص می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد