عبدالله-حملات-ویران‌گر-طالبان-را-بی‌جواب-نمی‌مانیم

رییس شواری عالی مصالحه ملی در دیدار با کاردار سفارت امریکا در کابل گفته است که صلح را گزینۀ مطلوب می‌دانیم، اما در برابر حمله‌های ویران‌گر طالبان بی‌تفاوت نمی‌مانیم.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور، این موضوع را روز شنبه(۱۹، سرطان) در دیدار با رونالد نیومن، رییس اکادمی دیپلماسی امریکا مطرح کرده است.

آقای عبدالله افزوده که ادامۀ حمله‌های تهاجمی طالبان خشم مردم افغانستان را برانگیخته است. به گفتۀ او، این حمله‌ها باعث شده که هزاران شهروند افغانستان در نقاط مختلف کشور علیه طالبان بسیج شوند.

عبدالله گفته که گزینۀ مطلوب از دید او، ادامه گفت‌وگوهای صلح است تا جنگ جاری در کشور به پایان برسد؛ اما خاطرنشان می‌سازد که او در برابر حمله‌های ویران‌گر دشمن (طالبان) بی‌تفاوت نخواهد بود.

این در حالی است که طالبان در ماه‌های پسین خشونت‌ها را در سطح کشور به شدت افزایش داده‌ و شماری از ولسوالی‌ها را نیز به تصرف خود درآورده‌اند.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه فارین پالیسی، گفته است که هدف طالبان از جنگ، خروج سربازان خارجی از افغانستان نیست، بلکه آنان می‌خواهند «امارات اسلامی» را دوباره احیا کنند.

عبدالله: حملات ویران‌گر طالبان را بی‌جواب نمی‌مانیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد