عبدالله-خطاب-به-محقق-روابط-بین-المللی-نباید-متاثر-گردد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در پیوند به اظهارات اخیر آقای محقق در مورد نماینده‌ی ویژه‌ی سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که در ابرازنظرها و صحبت‌‌ها باید دقت و احتیاط لازم صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی روز سه شنبه(28، عقرب) در دیدار با جنرال دوستم در ولایت جوزجان تصریح نموده بود که اکنون انتخابات ریاست جمهوری به بحران رفته و نماینده خاص سازمان ملل‌متحد در افغانستان نیز یک آدم بی‌غیرت و رشوه‌خوار بوده که در استخدام حکومت قرار گرفته است.

در اعلامیه ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی آمده است که نماینده‌ی ويژه دبیرکل سازمان ملل متحد و دفتر این سازمان در افغانستان به اساس قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد و برای کمک به افغانستان ایفای وظیفه می‌کنند.

نماینده‌ی ویژه‌ی سرمنشی و یوناما در افغانستان در سال‌های مأموریت خویش خدمات و کارهای ارزنده‌‌ای برای مردم و کشور ما انجام داده‌اند. ما از نقش موثر و فعالیت‌های نماینده‌ی ویژه و یوناما در افغانستان حمایت و قدردانی می‌کنیم.

در عین این‌که از تمام نهادهای بین‌المللی توقع داریم که از شفافیت انتخابات حمایت و پشتیبانی نمایند، از کمک‌ها و تلاش‌های آنان در حمایت از برگزاری انتخابات نیز تشکر می‌کنیم.

در حالی‌که تشویش‌ها و نگرانی‌هایی مشروعی نزد مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی در مورد روند انتخابات وجود دارد، اما در ابرازنظرها و صحبت‌‌ها باید دقت و احتیاط لازم صورت گیرد تا روابط مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی متاثر نگردد.

عبدالله خطاب به محقق: روابط بین المللی نباید متاثر گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد