عبدالله-روابط-واشنگتن-و-کابل-در-بهترین-مرحله-قرار-دارد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر خارجۀ امریكا گفت که در حال حاضر روابط دو کشور در بهترین مرحله قرار دارد، اما ادامه حمایت و پشتیبانی واشنگتن از حکومت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم مهم می باشد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجۀ امریكا که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، از کمک و حمایت واشنگتن از افغانستان در عرصه های مختلف تشکر کرد و با بیان اینکه در حال حاضر روابط دو کشور در بهترین مرحله قرار دارد، گفت که ادامه حمایت و پشتیبانی امریکا از حکومت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم مهم است.

همچنان رییس اجراییه کشور استراتژی امریکا در قبال جنوب آسیا و افغانستان را اثرگذار خواند.

در مقابل، مایک پمپئو وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا ضمن ستایش از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و همچنان قربانی‌های نیروهای کشورش، گفت که اکنون نسبت به هر زمان دیگر، ایالات متحدۀ امریکا منحیث یک شریک پایدار در کنار مردم افغانستان قرار دارد.

وی استراتیژی امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی را بخاطر صلح و ثبات افغانستان و منطقه مثبت ارزیابی کرد و گفت که ما با حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان برای ایجاد شرایط مصئون و با ثبات در این کشور کار می کنیم.

وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، ضمن حمایت از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، گفت: بسیاری از طالبان این نکته را درک کرده اند که از راه نظامی موفق شده نمی توانند و این موضوع عمیقاً به استراتیژی رئیس جمهور ترامپ و همچنان پاسخ طالبان به اعلام آتش‌بس از سوی رئیس جمهور غنی، ارتباط می گیرد.

مایک پمپئو افزود که ایالات متحدۀ امریکا به ادامۀ کمک‌هایش با افغانستان در عرصه‌های مختلف، به خصوص پروسه صلح و تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور متعهد است.

عبدالله: روابط واشنگتن و کابل در بهترین مرحله قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد