عبدالله-طالبان-باید-دست-از-بهانه‌جویی-بردارند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی به اعضای هیئت اداری لویه جرگه‌ مشورتی صلح وعده سپرد که هیچ تصمیمی خلاف منافع مردم و کشور گرفته نخواهد شد و طالبان باید دست از بهانه‌جویی بردارند.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله، امرو دو شنبه(27، اسد) در صفحه رسمی‌ فسبوک اش نوشته است که در این دیدار، هیئت اداری لویه جرگه مشورتی صلح، برگزاری موفقانه‌ی جرگه را نتیجه مدیریت عالی ریاست شورای مصالحه‌ی ملی عنوان کرده، افزود که لویه جرگه‌ی مشورتی صلح، نمایشی از وحدت ملی و اتحاد مردم کشور بود.

هیئت اداری لویه جرگه‌ی مشورتی تاکید کردند که مردم به رغم تلفات و خسارات هنگفتی که از جنگ متحمل شده‌اند، با تمامی توان از مذاکرات صلح حمایت نموده‌اند و حکومت افغانستان باید تصامیم لویه‌ جرگه‌‌ی مشورتی صلح را نقشه‌ی راه پروسه گفت‌وگوهای صلح قرار دهد.

آقای عبدالله روحیه همکاری میان هیئت اداری و اعضای لوی جرگه‌ مشورتی صلح را ستایش نموده، جرگه را ممثل اراده واقعی مردم افغانستان خوانده و علاوه کرد که قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح، تصمیم جمعی مردم افغانستان بود و هیئت مذاکره کننده صلح و حکومت افغانستان از آن استفاده خواهند کرد.

در ادامه وی افزود که مردم و حکومت افغانستان حسن نیت‌شان را در ارتباط صلح نشان‌دادند و اکنون نوبت گروه طالبان است تا دست از بهانه‌جویی برداشته و به مذاکرات صلح حاضر شوند. در اخیر اطمینان داده شد که در جریان گفت‌وگوهای صلح هیچ تصمیمی خلاف منافع مردم و کشور گرفته نخواهد شد.

از سوی هم، «جبهه مشترک صلح و وحدت ملی افغانستان» امروز طی یک نشست خبری در کابل از به تاخیر افتادن گفتگوهای صلح ابراز نگرانی کرده و گفت که کلید صلح مذاکرات بین‌الافغانی است و باید هرچه زودتر آغاز شود.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در آخرین روزکاری جرگه مشورتی صلح وعده سپرد که تا سه روز دیگر 400 زندانی گروه طالبان آزاد و گفتگوهای بین الافغانی آغاز می‌شود؛ اما از وعده رییس جمهور یک هفته می‌گذرد ولی تا کنون مذاکرات آغاز نشده است.

عبدالله: طالبان باید دست از بهانه‌جویی بردارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد