عبدالله-عبدالله-معامله-گر-است

عطا محمد نور والی بلخ در تازه ترین مورد، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه را فرد معامله گر و یک سیاست مدار ناکام خواند و از هوادارانش بخاطر حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی معذرت خواسته است.

به گزارش افغان نیوز: عطامحمد نور که در همایش یادبود از سومین سالیاد درگذشت "مارشال محمد قسیم فهیم روز دوشنبه (۲۳ حوت) در شهر مزار شریف سخن می گفت،بیان داشت که عبدالله عبدالله فرد ناکام در عرصه سیاست است.

وی از تمامی کسانی که در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری گذشته از آنان خواسته بود تا به داکتر عبدالله رای بدهند، پوزش خواست.

آقای نور گفت:" ما اشتباه کردیم که از آقای عبدالله در دوران انتخابات حمایت و پشتیبانی کرده‌ایم".

او به برخی از کرسی‌های حکومتی که گفته می‌شود حق و حقوق حزب جمعیت اسلامی افغانستان بوده اشاره کرد و بیان داشت:"مردم در دوران انتخابات تلاش‌های زیادی برای عبدالله عبدالله انجام دادند اما آقای عبدالله همه آنان را نادیده گرفته است".

آقای نور خاطر نشان ساخت که هواداران و طرفداران حزب جمعیت اسلامی افغانستان داکتر عبدالله را برای رسیدن به کاخ حمایت نکردند بلکه برای خدمت گذاری و رسیدن به حقشان پشتیبانی کردند.

وی با بیان این مطلب که "دیگر راه و خط ما از تیم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان جدا شده است" تاکید کرد:"داکتر عبدالله در پی معامله با ارگ ریاست جمهوری می‌باشد و تنها تلاش می‌کند تا چوکی و قدرتش را حفظ نماید".

والی بلخ اظهار داشت که داکتر عبدالله تنها به فکر اطرافیان نزدیک خود

آقای نور افزود، ریاست اجرایی حکومت تلاش زیادی کرد که این مذاکره را بی‌نتیجه سازد اما موفق به این کار نشد و رییس و شورای عالی تصمیم‌گیری حزب جمعیت اسلامی از این مذاکرات حمایت کردند.

بوده و تاهنوز در دفاع از حق مردم هیچ اقدامی انجام نداده است.

او گفت:"داکتر عبدالله توانسته که بیش از ۱۰۰ مشاور را در بخش‌های مختلف استخدام کند و معاش‌های بلندی را بدست بیاورد و هیچکاری را برای مردم انجام نداده است".

والی بلخ با اشاره به مذاکرات خود به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی با ریاست جمهوری بیان داشت که به زودی این مذاکرات نهایی و با مردم شریک خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته سانچارکی، و امرالله صالح به تازگی از حزب جمعیت در سمت های دولتی گماشته شده اند.

عبدالله عبدالله معامله گر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد