عبدالله-نتایج-را-نمی‌پذیریم،-حکومت-همه‌شمول-تشکیل-می‌دهیم

رهبر تیم ثبات و همگرایی، لحظاتی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، تصریح نمود که تقلب‌کاران روی سیاه تاریخ افغانستان هستند و ما حکومت همه‌شمول را تشکیل می‌دهیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی شام دیروز سه‌شنبه(29 دلو) در یک نشست خبری، اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را تقلب، «کودتا علیه مردم‌سالاری» و «خیانت ملی» خواند.

رهبر تیم ثبات و همگرایی گفت که دربارۀ 300 هزار رأی مشکوک، خارج از وقت و بدون بایومتریک،‌ تصامیمی گرفته شد که کاملاً در مغایرت با قانون بود. نتیجۀ اعلام شده، دزدی انتخابات، کودتا بر مردم‌سالاری و خیانت به ارادۀ مردم است و آن را از اساس و ریشه غیرقانونی می‌دانیم.

آقای عبدالله افزود: آنهایی‌که در کمیسیون‌ها در بدل پول و تطمیع مرتکب خیانت ملی شدند، کارشان فراموش نمی‌شود. از همۀ آنهایی‌که به مردم‌سالاری، حقوق شهروندی، عدالت و تعیین سرنوشت از طریق رأی مردم باور دارند، تقاضا داریم که در برابر تقلب بی‌ایستند.

رهبر ثبات و همگرایی گفت که تیم ثبات و همگرایی براساس آرای شفاف و بایمتریک‌شده پیروز انتخابات است و ما پیروزی خود را اعلام می‌کنیم.

عبدالله  همچنان تأکید کرد که تقلب‌کاران روی سیاه تاریخ افغانستان هستند و ما حکومت همه‌شمول را تشکیل می‌دهیم.

رهبر ثبات و همگرایی باردیگر از مردم به خاطر شرکت در انتخابات، از نیروهای امنیتی به خاطر تأمین امنیت پروسه و از حامیان تیم ثبات و همگرایی به خاطر ایستاده‌گی و استقامت‌شان قدردانی کرد.

این درحالی است که پس از گذشت نزدیک به پنج ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، محمداشرف غنی، رییس کنونی با کسب ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده این انتخابات اعلام گردید.

محمد اشرف غنی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی اش را به مردم افغانستان تبریک و تصریح نمود که فصل رقابت پایان یافت و باید بصورت مشترک روی آبادی کشور کار کنیم و اکنون من هیچ کسی را به چشم رقیب، حریف و مخالف نمی‌بینم.

عبدالله: نتایج را نمی‌پذیریم، حکومت همه‌شمول تشکیل می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد