نامه-عبدالله-به-سفارت‌خانه‌های-مقیم-کابل؛-بی‌طرف-بمانید

عبدالله عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی در نامه‌ای از سازمان‌های بین‌المللی و سفارت‌خانه‌های مقیم کابل خواسته است که «بی‌طرفی کامل» شان را در پیوند به نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حفظ نمایند.

به گزارش افغان نیوز: در این نامه که متحدالمال نوشته شده، گفته شده است که کمیسیون‌های انتخاباتی یک نامزد را به دلیل «تهدید و تطمیع حلقات معلوم و در مخالفت صریح با همه قوانین، مقررات و طرزالعمل‌های تصویب‌شده انتخاباتی» به صورت «تقلبی» برنده اعلام کرده‌اند.

ریاست اجرایی در این نامه گفته است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بدون تصفیه ۳۰۰ هزار رای تقلبی، اعلام شده و سرنوشت انتخابات و آینده دموکراسی زیر سوال رفته است.

عبدالله از جانب دیگر دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» را برنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری خوانده و پیروزی محمداشرف غنی را «رد و تقبیح» کرده است. او هم‌چنان گفته است که متکی به آرای پاک مردم تشکیل حکومت منتخب مردمی ثبات و هم‌گرایی را اعلام کرده است.

در این نامه آمده است: «تیم ثبات و هم‌گرایی که از حمایت قاطع مردم افغانستان برخوردار می‌باشد و اکثریت آرای پاک را در این انتخابات به دست آورده است، طی روزهای نزدیک کابینه همه‌شمول و ملی حکومت جدید را تشکیل می‌دهد.»

آقای عبدالله هم‌چنان گفته است که متعهد به تشکیل یک هیأت همه‌شمول برای مذاکره با طالبان در مشوره نزدیک با همه اطراف افغانی می‌باشد و اجماع سیاسی را در این مورد فراهم می‌کند تا این هیأت در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت کند.

وی مذاکرات صلح، ختم جنگ و تامین ثبات پایدار در کشور را از اولویت‌های دسته ثبات و هم‌گرایی عنوان کرده است.

در ‍پایان این نامه آمده است: «با ارائه مراتب فوق و ابراز امتنان و قدردانی از همکاری‌ها و قربانی‌های متحدان بین‌المللی ما طی ۱۹ سال اخـیر، احترامانه توقع می‌رود تا سفارت‌های کشور‌های دوست و موسسات بین‌المللی مقیم کابل روی اعلان غیرقانونی متکی بر تقلب کمیسیون انتخابات ترتیب اثر نداده و بی‌طرفی کامل خود را در خصوص این موضوع حساس ملی و سرنوشت‌ساز برای مردم افغانستان حفظ نمایند.»

کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته با نشر نتیجه نهایی انتخابات، محمداشرف غنی را برنده اعلام کرد. آقای غنی در این انتخابات، طبق اعلام کمیسیون مستقل انتخابات ۵۰٫۶۴ درصد و عبدالله  ۳۹٫۵۲ درصد آرا را به دست آورده است.

این درحالی است که اتحادیه اروپا نخستین واکنش را نشان داده و پیروزی محمداشرف غنی را در این انتخابات تبریک گفته است. جوسیب بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اورپا در تماس تلفنی با محمداشرف غنی، اعلام آماده‌گی کرده است که با حکومت آینده همکاری کند.

نامه عبدالله به سفارت‌خانه‌های مقیم کابل؛ بی‌طرف بمانید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد