عبدالله-و-شارژدافیر-سفارت-امریکا-در-مورد-صلح-گفتگو-کردند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و شارژدافیر سفارت امریکا در افغانستان روی راه‌های عملی ساختن توافقنامه‌ی صلح بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز (یکشنبه، ۱۱ حوت) با آقای راس ویلسن شارژدافیر سفارت ایالات متحده‌ی امریکا در افغانستان در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که در این دیدار، دو طرف در باره‌ی صلح و راه‌های عملی ساختن توافقنامه‌ی صلح بحث و تبادل نظر کردند.

موافقتنامه برای آوردن صلح در افغانستان، میان آمریکا و طالبان از سوی زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر مسوول دفتر سیاسى گروه طالبان، روز شنبه در شهر دوحه قطر درحضورداشت مایک پمپو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، و نماینده گان ۲۰ کشور، به مضاء رسید.

رییس جمهور ترمپ، طی یک نشست در کاخ سفید گفت که ما به تازه گی توافقنامه برای آوردن صلح در افغانستان را امضاء نمودیم؛ درصورتی‌که کدام اتفاق بد به وقوع بپیوندد، ما دوباره و به‌صورت غیر قابل تصور به افغانستان خواهیم رفت.

همچنان، دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا طی یک تماس تلفنی در رابطه به صلح افغانستان ابراز خرسندی کرد و مراتب تبریکات خود را در این خصوص به رئیس جمهور غنی ابراز نمود.

این درحالی است که وزارت امور خارجه ایران در پیوند به امضای توافق‌نامه بین آمریکا و طالبان اعلام نموده که سازمان ملل متحد از ظرفیت های مناسبی برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی و نیز نظارت و تضمین اجرای توافقات حاصله برخوردار بوده و آمریکا جایگاه حقوقی برای تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان ندارد.

عبدالله و شارژدافیر سفارت امریکا در مورد صلح گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد