عبدالله-والی-معرفی-نمی‌کنم،-منتظر-خلیل‌زاد-هستم

عبدالله عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی تاکید داشت که روند معرفی والیان را متوقف نموده و منتظر رأی‌زنی‌های خلیل‌زاد است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز، گفت؛ در صورتی که بحران انتخابات حل نشود، او به عنوان رییس جمهور مراسم تحلیف برگزار می‌کند. قرار است محمداشرف غنی که در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده اعلام شده است، روز دوشنبه، نوزدهم حوت، سوگند یاد کند.

رییس اجرایی نیز گفت در صورتی که «بحران انتخاباتی» حل نشود، او به عنوان رییس جمهور سوگند یاد خواهد کرد.

عبدالله عبدالله اما تأکید کرد: «هرنسخه‌ای که برای ایجاد حکومت آینده مدنظر گرفته شود، بهتر از برگزاری دو مراسم تحلیف خواهد بود

رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» که پیش از این برای سه ولایت والی معرفی کرده است، در این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که روند معرفی والیان را متوقف شده و منتظر رأی‌زنی‌های خلیل‌زاد است که به کابل آمده ‌است.

عبدالله عبدالله در این گفت‌وگوی تلویزیون در پاسخ به این پرسش گراننده طلوع‌نیوز که اگر امریکا پیروزی محمداشرف غنی را در انتخابات به رییس بشناسد، واکنش او چه خواهد بود؟ گفت: «ایالات متحده متوجه بحران شده و در تلاش حل این بحران است

رییس اجرایی هم‌چنان گفت که یکی از طرح‌های مورد نظر او در مورد حل بحران انتخاباتی، این است که آرا باید دوباره بازشماری شود و نیز روی صلح متحدانه کار شود؛ اما در این باره نظر هر دو طرف – ریاست‌جمهوری و ریاست‌ اجرایی – شرط است.

عبدالله: والی معرفی نمی‌کنم، منتظر خلیل‌زاد هستم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد