غنی-نیروهای-امنیتی-در-سیاست-و-اختلافات-کوچک،-دخیل-نمی‌شوند

رییس جمهور غنی، امروز دو شنبه(۵، حوت) در دیدار با شماری از بزرگان قومی و متنفذین کشور در ارگ، گفت: برای تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده ام که در مقابل اعتراضات و تظاهرات اجازه استعمال قوه را ندارند و باید در سیاست های کوچک و اختلافات، دخیل نشوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور خطاب به متنفذین و بزرگان، گفت که شما و ملت افغانستان مستحق مبارکی بخاطر پیروزی جمهوریت هستید، مسئولیت من این است که بنیادهای ملی را بسازم و به منظور رسیدگی به مشکلات مردم، امور دولتداری را به بهترین وجه آن اجرایی بسازم.

رئیس جمهور تصریح کرد که پس از انجام موفقانه انتخابات، همۀ ما مسئولیت داریم تا مسایل شخصی را کنار گذاشته و بخاطر نجات کشور از آتش جنگ، تامین صلح و رسیدگی به مشکلات مردم، با هم متحد و یکجا شویم.

وی گفت که برای تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده ام که در مقابل اعتراضات و تظاهرات اجازه استعمال قوه را ندارند. چون نیروهای امنیتی و دفاعی سرمایه ملی ما است و باید در سیاست های کوچک و اختلافات، دخیل نشوند.

آقای غنی گفت که در این مرحلۀ تاریخ ما به تیم متحد، منسجم و ملی نیاز داریم، تا افغانستان را از این بحران چهل ساله بیرون سازد. وی افزود که صلح به تمام افغان ها مربوط است، تمام ملت و شخصیت ها باید در آن شامل باشند.

اشرف غنی با اشاره به این که آدرس صلح دولت جمهوری اسلامی افغانستان است، گفت که صلاحیت های هیات مذاکره کننده محدود است. باید انعطاف در هیات موجود باشد، به این معنی که با توجه به موضوعات و نیازمندی ها، در آن تغییرات میاید و موثریت خواهد داشت.

رییس جمهور کشور افزود که هدف از مذاکرات ختم جنگ و تامین صلح و ثبات دائمی می باشد. ملت آماده صلح است و در آتش بس سال گذشته، ظرفیت خود را در این زمینه نشان دادند. پیام من برای طالبان این است که در رابطه به صلح باید به نتیجه برسند و بخاطر خدمت به وطن و ملت، به اراده مردم تسلیم شوند.

این درحالی است که نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، با مخالفت عبدالله عبدالله، رقیب اصلی رییس جمهور غنی مواجه شده است. آقای عبدالله در سه روز گذشته برای ولایت‌های سرپل و جوزجان والی جدید تعیین و معرفی نموده و والی برحال پنجشیر نیز از عبدالله حمایت کرده است. همچنان تیم ثبات و همگرایی گفته است که در روزهای آینده برای شماری دیگر از ولایات نیز والی معرفی خواهد شد.

غنی: نیروهای امنیتی در سیاست و اختلافات کوچک، دخیل نمی‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد