عبدالله-کمیسیون‌های-انتخابات-باید-مستقلانه-عمل-کنند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تاکید داشت که کمیسیون‌های انتخابات مسؤولیت بزرگی را به دوش دارند و باید مستقلانه عمل کنند تا مشکلات قبلی تکرار نشود، زیرا کشور به بحران خواهد رفت.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، روز گذشته از روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهنده‌گان در لیسه نادریه، ناحیه دوم شهر کابل دیدار کرد.

رییس اجراییه در این دیدار که میخواست از جریان ثبت نام تقویتی و چگونگی وضعیت آگاه شود، اما متوجه شد که پیدا کردن نام‌های ثبت شده، بسیار زمان‌گیر است. زیرا نام‌ها نه مطابق به حرف‌های الفبا ترتیب شده است و کدام شیوۀ روشن دیگری وجود ندارد که رأی‌دهنده‌گان با مشکل مواجه نشوند.

عبدالله پس از بررسی وضعیت خطاب به شهروندان کشور گفت: تنها سه روز تا پایان روند ثبت نام تقویتی باقی مانده است و هم‌شهریان ما باید بدانند که اگر پرسشی در باره این که نام شان درست نوشته نشده باشد یا ثبت نشده باشد و یا ثبت نام نکرده باشند، به مراکز مربوطه بروند تا مطمین شوند که نام شان در جدول‌ها هست. زیرا جدول نام‌های رأی دهنده‌گان نقطه اصلی در روزی رأی دهی است.

وی همچنان گفت: باید کمیسیون‌ها چگونه‌گی ترتیب‌ نام‌ها را مطابق به حرف‌های الفبا یا روشی دیگری ترتیب کنند تا در روز انتخابات رأی دهندگان با مشکل مواجه نشوند. این موضوع را در دیدار با اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در میان می‌گذارد و پیشنهاد خواهد کرد تا جدول‌های ثبت شدۀ مراکز چاپ شده و در هر مرکز نصب شوند و هم به گونۀ آنلاین در خدمت شهروندان کشور قرار گیرند.

رییس اجراییه تأکید کرد که متأسفانه آگهی دهی زیادی صورت نگرفته است و مردم هنوز آگاهی پیدا نکرده‌اند که بدانند در صورت اشتباه بودن نام شان یا ثبت نشدن نام شان به مراکز رأی‌دهی بروند نام‌های شان را ثبت و یا اصلاح کنند.

آقای عبدالله در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت که هیچ گونه مداخلۀ از هیچ فردی متعلق به ریاست اجراییه در امور انتخابات صورت نگرفته است و اما شکایت‌های از مداخلات دیگران وجود دارد. کمیسیون‌های انتخابات مسؤولیت بزرگی را به دوش دارند و باید مستقلانه عمل کنند تا مشکلات قبلی تکرار نشود، زیرا کشور به بحران خواهد رفت.

عبدالله: کمیسیون‌های انتخابات باید مستقلانه عمل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد