عدم-مسولیت-پذیری-وزارت-ها-باعث-ضعف-اداره-تدارکات-شده-است

رئیس اداره تدارکات ملی از عدم مسئولیت پزیری وزارت ها شاکی است و به مجلس نمایندگان بیان کرده است که ضعف کاری وزارت ها؛ کاکرد اداره تدارکات را ضعیف جلوه میدهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: یما یاری رئیس اداره تدارکات ملی امروز شنبه(20 جوزا) که ازسوی نمایندگان در خانه ملت برای پاسخ گویی دعوت شده بود به ضعف کاری این اداره  اعتراف کرد و دلیل تعلل در کار را بی مسولیتی ارگانهای دولتی عنوان نمود.

رئیس اداره تدارکات ملی  تصریح نمود در صورتی که وزارت خانه ها نخواهد در امور مسئولیت شان کوشا باشند کارکردهای این اداره همچنان زیر سوال خواهد بود و هیچ جوابی جز خواستن همکاری ادارات نخواهد داشت.

آقای یاری تاکید می کند شورای ملی نیز با وجود انتقادات زیادی که از این اداره دارد اما در امور رسیدگی و گزارش دهی با ما همکاری نکرده و اعمال هر پروژه را به صورت جداگانه و کتبی از تدارکات ملی نخواسته است تا ما بتوانیم هر یک از این پروژه ها را در زمان معین گزارش دهی نمایم.

او از مجلس خواست تا تعاملات خود را با این اداره متفاوت تر از گذشته ساخته و در ایجاد روابط بیشتر از پیش کوشا و جدی باشند.

یما یاری خاطر نشان ساخت از مجموع 4 هزار 853 پروژه در جریان سال جاری  تنها 900 پروژه آن به صلاحیت تدارکات ملی است که از این مجموع 294 پروژه به ارزش 78 میلیارد افغانی منظور شده است و به تعداد 81 پروژه در صلاحیت وزرا می باشد و از دید این اداره پنهان می باشد.

این درحالی است که پاسخ اداره تدارکات ملی برای اعضای مجلس قناعت بخش نبوده و این  مجلس بدون نتیجه گیری خاتمه یافت.

عدم مسولیت پذیری وزارت ها باعث ضعف اداره تدارکات شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد