علمای-شیعه-و-سنی-خواستار-ختم-جنگ-شدند

صدها تن از علمای شیعه و سنی در شهر مشهد ایران، ادامۀ خشونت‌ها در افغانستان را نکوهش کرده و خواهان قطع فوری جنگ و تامین آتش‌بس سراسری شدند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجۀ کشور، امروز (سه‌شنبه، هفدهم حمل) با نشر اعلامیه گفته است که این عالمان دین متشکل از تسنن و تشیع در پایان همایشی با صدور اعلامیه‌یی بر ختم خشونت‌ها در افغانستان تأکید کرده‌اند.

عالمان دین ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای بیست سال اخیر شهروندان کشور در روند صلح، تلاش‌های جامعۀ جهانی برای پایان جنگ در افغانستان را مهم توصیف کرده و می‌گویند که جنگ جاری در این کشور باید هرچه زودتر پایان یابد.

اعلامیه می‌افزاید که این عالمان دین از طرف‌های تأثیرگذار در روند صلح کشور درخواست نموده اند که هر چه زودتر زمینۀ یک آتش‌بس سرتاسری را فراهم و از ادامۀ تلفات شهروندان جلوگیری کنند.

پیش از این عالمان دین در عربستان سعودی، مصر، فلسطین، پاکستان، بنگله‌دیش، اندونیزیا و شمار دیگری از کشورهای اسلامی نیز ادامۀ جنگ در افغانستان را «ناجایز» توصیف کرده و خواهان قطع خشونت‌ها در کشور شده‌بودند.

این در حالی است که روند صلح کشور با پیشنهاد طرح حکومت مشارکتی از سوی وزارت خارجۀ امریکا به یک مرحلۀ جدیدی رسیده است. قرار است تا ده روز دیگری یک نشست بزرگ بین‌المللی در مورد صلح کشور در شهر استانبول ترکیه برگزار شود.

علمای شیعه و سنی خواستار ختم جنگ شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد