مدیریت-نادرست-نشست-ترکیه-به-جنگ-داخلی-می‌انجامد

حزب کنگره‌ ملی افغانستان بر تشکیل حکومت فدرالی تاکید نموده و می‌گوید؛ اگر اجلاس ترکیه در مسایل قومی درست مدیریت نشود، جنگ داخلی دیگری آغاز خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: عبداللطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، امروز یکشنبه( 15، حمل ) طی یک نشست خبری گفت که در اجلاس ترکیه باید به مسایل قومی درست توجه شود؛ در غیر آن، کشور با جنگ داخلی مواجه خواهد شد.

آقای پدرام بیان کرد، حزب کنگره ملی خواستار جمهوریت است؛ اما نه جمهوریت کنونی که حقوق شهروندی در آن معنا ندارد.

او تاکید کرد که تغییر نظام از جمهوریت متمرکز به نظام فدرال می تواند از تجزیه افغانستان جلوگیری نماید.

پدرام از سازمان الملل و کشور های منطقه خواست که در اجلاس ترکیه جایگاه طالبان را به درستی تعریف نموده و شکل بعدی دولت را فدرال بسازند تا مردم افغانستان تصمیم گیرنده سرنوشت شان باشند.

رهبر کنگره ملی تقسیم بندی اقوام کشور را به گروه‌های قومی کوچک خلاف مبانی علمی و جامعه شناسی دانسته و گفت که این تقسیم بندی به منظور پاکسازی قومی صورت گرفته که این عمل جرایم علیه بشریت است.

وی افزود؛ اقوام کشور در قانون اساسی تعریف شده و نباید به دلایل سیاسی زیر مجموعه‌های قومی به نام قوم تازه درج سیتسم شناسنامه برقی شود. 

آقای پدرام تاکید داشت که متاسفانه احزاب و جریان های سیاسی تاکنون طرحی بخاطر یک ساختار و میکانیزم مشخص که در آن عدالت اجتماعی، فرهنگی تضمین شده باشد، ارایه نکرده اند و این بی‌ثباتی کشور را به یک بحران جدید خواهد کشاند.

این درحالی است که اجلاس ترکیه، در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. گفته می‌شود که در این نشست، در باره حکومت آینده‌ای افغانستان گفتگو می‌شود.

مدیریت نادرست نشست ترکیه به جنگ داخلی می‌انجامد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد