عمران-خان-از-استراتژی-امریکا-در-افغانستان-انتقاد-کرد

نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، از استراتژی امریکا در افغانستان انتقاد کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عمران خان، نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا، از استراتژی این کشور در افغانستان انتقاد کرد.

وی ضمن اینکه مشارکت پاکستان در مبارزه آمریکا با تروریسم را اشتباه بزرگی دانسته، گفت: در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کردم که در جنگ 19 ساله افغانستان شکست خوردید و اگر 19 سال دیگر هم آنجا بمانید باز هم ناموفق خواهید شد.

عمران خان در ادامه تصریح کرد: از روز اول نیز با مشارکت پاکستان در اشغال افغانستان مخالف بودم زیرا اول آنها را برای مسئله بزرگی به اسم جهاد آموزش دادیم و بعد گفتیم کاری که می‌کنید تروریسم است، دست‌کم ما می‌توانستیم بی‌طرف باشیم.

آقای خان تصریح نموده است که اسلام آباد با مشارکت در مبارزه با تروریسم آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خود را رقم زد.

نخست وزیر پاکستان خود را «حامی صلح» خوانده و خاطرنشان کرد: جنگ هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا حل مسئله با جنگ خود مولد مشکل دیگری‌ است. القاعده را نابود کنید، داعش سر بر می‌آورد.

در همین حال، عمران خان؛ صدراعظم پاکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز ابراز امیدواری کرده که گفت‌وگو‌های امریکا و طالبان از سر گرفته شود.

این درحالی است که نمایندگان گروه طالبان در گفتگو با مقامات وزارت امور خارجه کشور چین نیز تصریح نموده اند که در موقف ما تغییری نیامده و امارت اسلامی هنوز هم بر حل موضوع از راه گفتگو باور دارد.

عمران خان از استراتژی امریکا در افغانستان انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد