عمران‌خان-به-خلیلی-راه-حل-نظامی-برای-پایان-جنگ-وجود-ندارد

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان تاکید داشت که هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری وجود ندارد و تنها مذاکره نتیجه می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی که در سفر دو روزه از اسلام‌آباد بازدید می‌کند، روز سه‌شنبه، بیست‌وسوم جدی با عمران ‌خان، نخست‌وزیر پاکستان دیدار کرد.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری پاکستان، دو طرف در این دیدار درباره پیش‌رفت در روند صلح افغانستان و روابط دوجانبه هر دو کشور گفت‌وگو کرده‌اند.

عمران خان در صحبت‌های گفته است که پاکستان به تقویت روابط دوجانبه از جمله روابط تجارتی، اقتصادی و رابطه ملت به ملت متعهد است.

خان بار دیگر تأکید کرده است که هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری در افغانستان وجود ندارد و تنها مذاکره راه حل بیرون رفت از این معضل است.

او افزوده است که مردم افغانستان از درگیری طولانی درد و رنج بسیار کشیده است و پس از مردم افغانستان، پاکستان بیش از همه خواستار صلح و ثبات در افغانستان است.

عمران خان تأکید کرده است که پاکستان از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و مذاکرات بین‌الافغانی باید با پشت‌کار و صبر دنبال شود تا به یک به صلح فراگیر منتج شود.

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با کریم خلیلی هم‌چنان بر لزوم کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس شود، تأکید کرده است.

محمدکریم خلیلی روز دوشنبه از کابل به اسلام‌آباد سفر کرد. او تاکنون با قمرجاوید بجوا، رییس ستاد ارتش، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خاجه و اسد قیصر، رییس مجلس نماینده‌گان پاکستان دیدار کرده است.

پیش از این برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مقام‌های دولتی نیز به دعوت پاکستان به اسلام‌آباد رفته‌اند. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی و میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان به پاکستان سفر کرده بودند.

عمران‌خان به خلیلی: راه حل نظامی برای پایان جنگ وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد