غنی-اجازه-نمی‌دهم-دست‌آوردها-نابود-شوند

رئیس جمهور غنی اعلام کرد که اجازه نمی‌دهیم جنگ تحمیل شده بر مردم افغانستان، بیشتر از این باعث کشتن افراد بی‌گناه و نابودی دست‌آوردهای بیست‌ساله شود.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، امروز شنبه(۲۳، اسد) با نشر پیام ویدیویی، گفت که من میدانم مردم نسبت به حال و آینده شان نگران هستند، اما اطمینان می‌دهم که از گسترش بیشتر خشونت، آوارگی و بی‌ثباتی جلوگیری کنم.

وی افزود که به عنوان یک رسالت تاریخی، تلاش می‌کنم نگذارم تا جنگ تحمیل شده بر مردم افغانستان، بیشتر از این باعث کشتن افراد بی‌گناه و نابودی دست‌آوردهای بیست‌ساله شود.

آقای غنی بنابر دلایل فوق‌، تصریح کرد که مسئولیت‌های گسترده را در داخل دولت، بزرگان و رهبران سیاسی و جهادی، نمایندگان اقشار مختلف مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی ما آغاز کرده‌ایم و مشورت‌ها در این زمینه به سرعت جریان دارد و به جزئیات به زودی شریک خواهد شد.

این درحالی است که طالبان پس از دستگیری اسماعیل خان، رهبر پیشین جهادی از وی خواسته است که افراد با نفوذ مخصوصا اعضای حزب جمعیت همچون عطا محمد نور، صلاح‌الدین ربانی و احمد مسعود را به امارت اسلامی دعوت کند تا جنگ چهل ساله پایان یابد.

اما مارشال عبدالرشید دوستم و عطامحمد نور طی نشستی در شهر مزار شریف تعهد کردند که مردم را تنها نمی‌گذارند و به قیمت خون شان در برابر طالبان می‌جنگند.

دبیرکل ناتو نیز در مورد افغانستان به طالبان هشدار داده که تصرف کشور با زور از سوی جهان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

غنی: اجازه نمی‌دهم دست‌آوردها نابود شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد