غنی-از-خانواده-های-شهدا-قرض-دار-هستیم

رییس جمهور غنی در برنامه تجلیل از هفته شهید، گفت: باید قبول کنیم که ما از خانواده های شهدا، مجروحین و معلولین خود خاصتآ از نیروهای امنیتی و دفاعی قرض دار هستیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز پنج شنبه(22، سنبله) در برنامه تجلیل از هفته شهید، گفت؛ بیایید بپذیریم و مشترکاً به این اجماع برسیم که جهاد و شهادت از افتخارات مشترک ما است، هرگاه این واقعیت را از دل بپذیریم، این را هم قبول می کنیم که ما از خانواده های شهدا، مجروحین و معلولین خود خاصتآ از نیروهای امنیتی و دفاعی ما قرض دار هستیم.

وی افزود؛ اکنون این به یک رسم مبدل شده است که از مقام شهدا در یک هفته یا یک روز تجلیل نماییم، اما دیدگاه و هدف ما فقط برای تجلیل یک هفته یا یک روز به دست نمیاید. پس بیایید دیدگاه مانرا به اقدامات منظم مبدل سازیم تا اینکه یک حرکت مثبت ایجاد گردد و از این جهت ما نیاز به یک بحث ملی داریم.

آقای غنی تاکید داشت؛ با فیرهای هوایی، ایجاد شور و غوغا در سرک ها، راه ها و کوچه ها و ایجاد فضای رعب و وحشت، نه تنها که مسوولیت و قرض ما در قبال شهدا، معلولین و مجروحین ادا نمی شود، بلکه با این اعمال غیرمفید، شهروندان و هموطنان عزیز ما به تکلیف قرار گرفته و به آرمان های شهدای ملت افغانستان بی حرمتی صورت میگیرد.

رییس جمهور گفت: باورمندی بالای نیروهای امنیتی و دفاعی ما وجود دارد و اکنون فرصت برای پایان دادن جنگ و بحران چهل ساله است. اما حمله بالای وحدت، تمدن، وحدت مذهبی و بالای تاریخ ما ادامه دارد. مسوولیت جمعی به شمول اقشار سیاسی، نخبه گان سیاسی، جامعه مدنی، شبکه های زنان، رسانه ها و علما از هر وقت دیگر مهم، عاجل و تعین کننده است.

غنی: از خانواده های شهدا قرض دار هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد