غنی-از-عدم-اصلاحات-اساسی-در-اداره-اترا-انتقاد-کرد

رییس جمهور غنی در رابطه به آوردن اصلاحات در اداره اترا گفت که در راستای اصلاحات ساختاری و تشکیلاتی این اداره کارهای اساسی صورت نگرفته و باید با افغان تیلی‌کام نیز هماهنگی لازم صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز: در این جلسه، فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی پیشنهادات خویش را در خصوص تشخیص اولویت‌ها، تفکیک وظایف بخاطر جلوگیری از تداخل وظیفوی و تطبیق پروژه ها مطابق استراتیژی دولت افغانستان به جلسه مطرح کرده، گفت که باید به زیربنای تکنالوژی تمرکز شود.

همچنان احمدجاوید رسولی رئیس اداره ملی احصاییه و معلومات، با بیان اینکه در سکتور مخابرات، در گذشته اولویت ها مشخص نبود و تفکیک وظایف وجود نداشت، گفت که باید تکنالوژی مبنای اصلاحات در نهادها باشد.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در رابطه به آوردن اصلاحات در اداره اترا، گفت که ما دو روش برای اصلاحات داریم، یکی اصلاحات همزمان و دیگری اصلاحات سلسله‌وار، بنابراین باتوجه به ماهیت این دو روش باید به پیش برویم.

وی با اشاره به اهمیت قوای بشری گفت که ما می‌توانیم استراتیژی بسازیم، اما مهم تطبیق آن است. زیرا بازنگری اداره‌ی اترا یک بحث مهم است و به مسئولین مربوطه هدایت داد که در خصوص اصلاحات در اداره متذکره، طرح های شان را ارائه نمایند.

آقای غنی تصریح کرد که در راستای اصلاحات ساختاری و تشکیلاتی این اداره کارهای اساسی صورت نگرفته است؛ باید میان اداره‌ی اترا و افغان تیلی‌کام به منظور تسهیل در ارائه خدمات، هماهنگی لازم صورت گیرد.

اشرف غنی افزود که اقتصاد ما باید دیجیتلی شود، کارهای عاجل تشخیص و اولویت‌بندی به اساس مصرف منابع صورت گیرد و این کار ما را در امر مبارزه با فساد نیز کمک می‌کند.

غنی از عدم اصلاحات اساسی در اداره "اترا" انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد