غنی-افغانستان-با-کشور-های-همسایه-مشکل-ندارد

رییس جمهور غنی تاکید داشت که افغانستان با هیچ همسایه خود مشکل ندارد و ما نه تنها برای ولایت خود، بلکه برای ایجاد هماهنگی با هر کشور همسایه نیز طرح داریم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، دیروز پنج شنبه (3، اسد) در مراسم افتتاح ۱۵ پروژه مختلف در ولایت های نورستان، کنر، لغمان و لوگر، گفت؛ امروز جای افتخار است، زیرا ولایاتی که قبلاً مورد توجه قرار نگرفته بودند، حالا برای شان توجه شده است. امروز مردم و دولت افغانستان دست به هم داده اند و مشترکاً وطن خود را می سازیم.

رئیس جمهور کشور گفت که نورستان که قبل از این حتی ولسوالی هایش باهم وصل نبودند، بعد از این نورستان وصل و آباد خواهد شد. شش سال قبل در پارون مرکز نورستان به جز چند تعمیر چیزی دیگری وجود نداشت، حالا اساس پارون طوری گذاشته خواهد شد که مردم به نظاره آن بیایند.

وی تصریح کرد که در کنر به سرمایه های بزرگ ما توجه صورت نگرفته است، در این ولایت ۵۲۰۰ جریب زمین مصئون خواهد شد و شهر جدید کنر بالای آن آباد می گردد. جلو قاچاق چوب کنر گرفته شده و در قصر دارالامان و قصرهای پغمان از آن استفاده شده است.

آقای غنی با ابراز امتنان از تلاش ها و قهرمانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که هدف اساسی ما صلح پایدار و باعزت در کشور است، افغانستان با هیچ همسایه خود مشکل ندارد و ما نه تنها برای ولایت خود، بلکه برای ایجاد هماهنگی با هر کشور همسایه نیز طرح داریم. ما با همسایه های خود روابط صلح آمیز می خواهیم، چون افغانستان با عزت صلح آمیز به نفع همه می باشد.

اشرف غنی با تاکید گفت که مدیریت و مهار نمودن آب از اولویت های ما می باشد و درحال حاضر در سراسر افغانستان مهار نمودن و مدیریت آب ها آغاز گردیده است. باید منابع خود را انکشاف بدهیم، چون این کار پایداری دارد. رئیس جمهور کشور افزود که انتخابات ریاست جمهوری حتمی و ضروری است و ما خواهان انتخابات عاری از تقلب، شفاف، همه شمول و برابر با اصول هستیم.

غنی: افغانستان با کشور های همسایه مشکل ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد