غنی-بدون-مشوره-و-نبض-ملت،-صلح-به-میان-نمی-آید

رییس جمهور غنی در دیدار با والیان ۳۴ولایت کشور گفت که هدف اصلی لویه جرگه جهت دادن به پروسه صلح و مالکیت افغان‌ها است، زیرا بدون مشوره و نبض ملت، صلح به میان نمی آید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این دیدار از والیان بخاطر ایجاد فضای مناسب و ملی در زمینه انتخاب نمایندگان مردم در لویه جرگه مشورتی صلح و از ارگان های دفاعی و امنیتی در خصوص تامین امنیت بهتر لویه جرگه مذکور تشکر کرد.

اشرف غنی گفت که هدف اصلی لویه جرگه جهت دادن به پروسه صلح و مالکیت افغان‌ها است، زیرا بدون مشوره و نبض ملت، صلح به میان نمی آید.

آقای غنی ضمن تشکر از تحلیل و پیشنهادات همه جانبه و جامع والیان، گفت که سکتور امنیتی و دفاعی و شورای امنیت ملی، تحلیل و پیشنهادات شما را جدی بگیرند و هدایت داد که نشست های جداگانه والیان با ارگان های عدلی و قضایی و وزارت های انکشافی و سکتوری تدویر یابد، تا تحلیل ها و پیشنهادات متذکره با آنان شریک گردد.

رئیس‌جمهور با تاکید خطاب به والیان گفت که به جای اشخاص باید روی معیارها تمرکز نمایند و مشترکا با مردم در راستای حفظ نظم عامه همکاری نموده و خدمات و سهولت های بیشتر را به مردم فراهم کنند.

این درحالی است که عبدالرب رسول سیاف، رییس جرگه مشورتی صلح امروز پنج شنبه(12، ثور) گفت که هنوز جلسه به شکل منظم پیشرفته و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند تا با نتایج خوبی از این جرگه بیرون شویم.

وی افزود که امروز روسای کمیته ها گزارش های شان را ارایه می کنند تا تمام مردم افغانستان و تمام دنیا بشنوند که دولت نیز آمده تا با شما مردم مشوره کند. بنابراین هیچ کسی نمی تواند نظرش را بر شما مردم تحمیل کند.

غنی: بدون مشوره و نبض ملت، صلح به میان نمی آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد