غنی-برای-ختم-جنگ-باید-از-افکار-ظاهرشاه-استفاده-کنیم

رییس جمهور غنی با انتشار پیامی در پیوند به سیزدهمین سالروز وفات بابای ملت، گفت که برای ختم دایمی جنگ و افغان‌کشی و تامین ثبات پایدار در کشور باید از افکار، تجربه ها و کارنامه‌های بابای ملت و دیگر شخصیت های ملی استفاده نماییم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که امروز چهار شنبه(1، اسد) منتشر شده، آمده است که محمد ظاهرشاه بابای ملت در جریان سلطنت ۴۰ سالۀ خویش خدمات قابل قدر را در عرصه های پیشرفت کشور، ثبات، عصری سازی، نهادینه کردن دولتداری و مردم سالاری، توسعۀ زیربناها، معارف و حقوق بشر انجام داد.

آقای غنی، فرارسیدن سیزدهمین سالروز وفات بابای ملت را تسلیت و آن را خادم و غمخوار واقعی ملت عظیم افغانستان عنوان نموده گفت که از برکت خدمات و تلاش های ارزشمند اعلیحضرت در بخش های صلح، ثبات، مردم سالاری و وفاق ملی، دورۀ سلطنت وی دورۀ زرین صلح و ثبات در کشور بود.

رییس جمهور غنی گفت که مرحوم بابای ملت پس از دوری درازمدت از وطن و برگشت باعزت به کشور، بخاطر خدمات، سجایای نیک و محبوبیت زیاد در میان مردم، لقب بابای ملت به وی اعطا گردید.

بنابراین، در این مرحله حساس که مردم کشور ما از بدبختی جنگ، ناامنی، تروریزم و خشونت رنج می برند، ضرورت است که برای ختم دایمی جنگ و افغان‌کشی و تامین ثبات پایدار در کشور از افکار، تجربه ها و کارنامه های بابای ملت و دیگر شخصیت های ملی استفاده نموده، زندگی آرام و مرفه را برای مردم خویش فراهم نماییم و در کنار آن، فصل ناتمام انکشاف کشور را تکمیل کنیم.

این درحالی است که محمد ظاهر از پشتون‌های قوم بارکزی و آخرین پادشاه افغانستان بود که از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۵۲ ه‍.خ (۱۹۳۳ تا ۱۹۷۳م.) به مدت چهل سال بر این کشور حکمروایی کرد.

غنی: برای ختم جنگ باید از افکار ظاهرشاه استفاده کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد