غنی-بلندشدن-صدای‌صلح-از-خانۀ-خدا-تأثیر-بسزای-دارد

رییس جمهور غنی در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای کشور و شورای عالی صلح تاکید داشت که عربستان به شریک عمده و استراتیژیک افغانستان مبدل شده است و بلندشدن صدای‌صلح از خانۀ خداوند(ج) اهمیت و تأثیر بسزای دارد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که در ارگ انجام شد، مولوی قیام‌الدین کشاف، رئیس شورای سراسری علمای کشور خطاب به رییس جمهور غنی گفت که از برکت تلاش‌های شما در عرصۀ صلح، علمای جهان اسلام به ندای برحق علمای افغانستان لبیک گفتند و جنگ، انتحار و انفجار را حرام دانستند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی از تلاش‌های صلح علمای کشور ستایش‌کرده گفت: از برکت شورای سراسری علمای کشور، علمای دینی افغانستان با اتفاق و در یک محور قرار دارند. وی اضافه‌کرد که رسانه‌ها، استقلال علمای دینی و منطق قوی‌شان را برای مردم تشریح کردند.

آقای غنی گفت که در نتیجۀ کار سه‌سال با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، اکنون آن کشور به شریک عمده و استراتیژیک افغانستان در عرصۀ صلح مبدل شده است و ما می‌خواهیم که در بخش تطبیق و تأمین صلح نیز با ما همکار باشد.

اشرف غنی خاطرنشان‌ساخت که اکنون در مورد صلح افغانستان، مشارکت بزرگ جهان اسلام فراهم شده است و بلندشدن صدای‌صلح از خانۀ خداوند(ج) اهمیت و تأثیر بسزای دارد.

وی اضافه کرد که مشارکت ما با علما، تنها برای تأمین صلح نه، بلکه ساختن جامعه، تحیکم ثبات و مشارکت دوام‌دار می‌باشد، زیرا تأثیرگزاری علمای دینی ما در جامعه، نسبت به دیگران بیشتر است.

رئیس‌جمهورغنی از حمایت و موقف پادشاه عربستان سعودی، سکرترجنرال سازمان همکاری کشورهای اسلامی و علمای کشورهای اسلامی قدردانی‌کرد و به رئیس دارالانشای شورای عالی صلح هدایت داد تا پیشنهادات علمای کشور را در عرصۀ صلح تعقیب و پلان آینده را نیز مشخص نماید.

این درحالی است که چندی پیش کنفرانس بین‌المللی کشورهای اسلامی در عربستان سعودی در مورد صلح افغانستان برگزار گردیده بود که در آن علمای ۳۳ کشور و ۱۶ مفتی اشتراک داشتند.

غنی: بلندشدن صدای‌صلح از خانۀ خدا تأثیر بسزای دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد