غنی-کابل-فعلی-را-به-کابل-زمان-بابرشاه-مبدل-می‌کنیم

رییس جمهور غنی در مراسم افتتاح و به بهره برداری سپردن سرک‌های نساجی بگرامی و سیدنورمحمد شاه، گفت که کابل به نظم ضرورت دارد؛ بنابراین کابل فعلی را به کابل زمان بابرشاه مبدل می‌کنیم تا در زیبایی‌هایش مردم شعر بسرایند.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی در این مراسم گفت که کابل را همواره مردم آن حفاظت کرده اند، از همین جهت از هرشهروند گذر، کوچه و ناحیه تشکر می‌کنم.  وی افزود که تحت هیچ شرایطی، زورمند و غاصبین قابل پذیرش نیستند و ما با حمایت مردم، به غصب و زور، با پایان می‌دهیم.

 رئیس‌جمهور همچنان گفت که جهاد را مردم افغانستان کامیاب ساختند، دشواری‌های مهاجرت و دفاع از وطن را نیز همین مردم متقبل شده‌اند، پس توزیع قانونی و عادلانۀ زمین، حق غاصبین نه، بلکه حق مردم، نیروهای امنیتی و دفاعی و خانواده های شهدای قوای مسلح است. اسناد و قباله‌های غاصبین و زورمندان جعلی بوده و قابل پذیرش نیست.

آقای غنی تصریح‌کرد که کابل به نظم ضرورت دارد و کابل فعلی را به کابل زمان بابرشاه مبدل می‌کنیم تا در زیبایی‌هایش مردم شعر بسرایند. وی افزود که کابل به انکشاف متوازن نیاز دارد، به مناطقی که توجه صورت نگرفته است، از این پس در اولویت قرار خواهند گرفت.

محمداشرف غنی گفت که شرق کابل، آیندۀ کابل است، بناً در زمینۀ انکشاف آن توجه اساسی صورت می‌گیرد. وی افزود که ما تعهد خویش را مشترکاً در راستای تامین قانون اساسی و عدالت تجدید می‌کنیم و آنانی که در برابر قانون و عدالت ایستاده می‌شوند، با حمایت مردم جلوشان گرفته می‌شود.

غنی به ارگان‌های مربوطه در خصوص اهدای زمین برای ایجاد هدیرۀ بزرگ و اعمار یک باب مکتب نسوان و احداث پل چهل متره، هدایت داد. وی افزود که حکومت برای مدیریت دریای کابل تدابیر ویژه را روی‌دست دارد و برای شهروندان کابل و خانواده های‌شان، از پل محمودخان الی تنگی غارو، پارک تفریحی اعمار می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت که مردم ما خواهان حاکمیت قانون، تامین عدالت و تحکیم صلح هستند. وی افزود که در روزهای آتش‌بس، مردم برای طالبان آغوش برادری باز کردند، زیرا آنان خواستار برادری می‌باشند.

اشرف غنی افزود که برای تامین صلح در کشور، به سطح کشورهای اسلامی و بین‌المللی، اجماع ملی میان آمده است و با حمایت مردم، به صلح پایدار و باعزت، خواهیم‌ رسید، زیرا ملت عظیم ما فرهنگ تحمل دارند و افغانستان، خانۀ مشترک همه ماست.

در پایان این مراسم، مردم زون شرق ولایت کابل، لوح تقدیر را به رئیس‌جمهور اهدا کردند و ضمن ستایش از برنامه‌های حکومت و موقف ملی رئیس‌جمهور، حمایت خویش را اعلام کردند.

غنی: کابل فعلی را به کابل زمان بابرشاه مبدل می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد