غنی-توطئه-قتل-جنرال-رازق-در-پاکستان-طرح-ریزی-شده-بود

رئیس جمهور غنی: توطئه شهادت سترپاسوال عبدالرازق و دوستان وی در پاکستان طرح ریزی شده بود، وی از پاکستان خواست که عاملان قتل آنان را به خاطر مجازات به افغانستان بسپارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیدار با مردم و بزرگان ولایت قندهار خطاب به دشمنان مردم افغانستان گفت که میلیون ها دوست شهید عبدالرازق و رهروان آن شهید هنوز زنده اند و خاک افغانستان را به گورستان تان مبدل می کنند.

آقای غنی خطاب به پاکستان، گفت؛ توطئه شهادت سترپاسوال عبدالرازق و دوستان وی در پاکستان طرح ریزی شده بود و از پاکستان با تاکید خواست که عاملان قتل آنان را به خاطر مجازات به افغانستان بسپارد.

رئیس جمهور بالای بزرگان و مردم کندهار صدا کرد که اتفاق و ارادۀ ملی میرویس نیکه و احمدشاه بابای کبیر را دوباره زنده سازند. وی افزود که شما قلب سیاسی افغانستان هستید، پس باید پیام اراده و وحدت را تقویت نمایید.

محمد اشرف غنی گفت که جلسۀ اخیر سترپاسوال عبدالرازق در مورد تامین امنیت انتخابات ولسی جرگه بود، پس به خاطر خشنودی روح آن شهید، با اشتراک گستردۀ تان، انتخابات روز شنبه را در کندهار به  موفقیت برسانید. وی افزود که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به وحدت ملی مردم و اقوام و عزم استوار و تدبیر محکم آنان، نیاز مبرم دارد.

وی از غمشریکی تمام مردم افغانستان به خاطر شهادت سترپاسوال عبدالرازق تشکر کرده، گفت که افتخار به شهید عبدالرازق، افتخار به وحدت ملی است، زیرا موصوف برای بقای افغانستان مبارزه نمود و با کشیدن سیم خاردار مخالفت  کرد.  وی افزود که کندهار در گلیم غم نشسته است و ما این غم را درک می کنیم. کندهار به هر اندازۀ که غمگین است، ارادۀ ملی آن به همان اندازه چندین برابر است.

رئیس جمهور پیام تسلیت دوستان بین المللی به خصوص صحبت تیلفونی معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا را به خاطر شهادت سترپاسوال عبدالرازق به همه مردم به ویژه به مردم کندهار شریک ساخت.  وی افزود که تعهد شرکای بین المللی این بود که در راستای مبارزه با تروریزم و ثبات و پیشرفت  و انکشاف افغانستان در کنار مردم و حکومت ما باقی خواهند ماند.

اشرف غنی قبل از عزیمت به کابل، در میدان هوایی کندهار به عیادت زلمی ویسا والی آن ولایت و قوماندان قول اردو رفت که در رویداد تروریستی روز پنحشنبه گذشته زخم برداشته بودند.

غنی: توطئه قتل جنرال رازق در پاکستان طرح ریزی شده بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد