غنی-در-کابل-و-هرات-تجربه-های-ناکام-داشتیم

رییس جمهوری غنی: ناکامی اول ما در هرات این بود که شاروالی در ابتدا بسیار خوب حرکت کرد و بعد به فساد رجوع کرد و ناکامی دوم ما در کابل این بود که افراد تعلیم یافته بسیار کاغذ های خوب نوشتند اما عملی نکردند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور خطاب به شاروالان افغانستان گفت که شهرهای ما از استراتیژی بد متأثر شدند و باید اعتراف کنیم که خلای ظرفیت در شاروالی های ما، حکومتداری بد در شاروالی های ما، پروژه های کوتاه مدت ناقص، بحران شهر و شهروندی را به‌وجود آورد.

وی افزود، بخاطر طرح های ما انتقاد ها بسیار زیاد بود و حتی می گفتند این رییس جمهور دیوانه است اما در نتیجه شاروالانی که از متن مردم برخاسته بودند مشکلات اساسی شهر خود را می دانستند و تعهد واضح و یک دیدگاه واضح داشتند، اینها انتخاب شدند.

آقای غنی گفت؛ در اینجا من یک تغییر عظیم در افغانستان می بینم. زیرا چهل سال پیش اگر کسی را می گفتید که برو حق انتخاب داری که رئیس عمومی در یک وزارت می شوی یا شاروال مهترلام می شوی یا شاروال میمنه می شوی، صد فیصد برای تان جواب می داد که در کابل می ماند، اما امروز این برادران و خواهران ما زودتر این تصمیم را دارند، بنابرین اینجا یک تعهد واضح است.

رییس جمهوری غنی گفت: دو ناکامی بزرگ ما یکی در هرات بود که یک شاروالی که در ابتدا بسیار خوب حرکت کرد به فساد رجوع کرد و ناکامی دوم ما در کابل بود. افراد تعلیم یافته بسیار خوب آمدند، کاغذ های بسیار خوب نوشتند اما در عمل همراه با مردم کابل ناکامی بجا گذاشتند.

غنی تصریح کرد که صدها کاغذ نوشته شد، اما هیچ تغییر در زندگی مردم کابل به وجود نیامد، در حالیکه تکسی‌وان‌های کابل نظریات بسیار جامع دارند که اگر به آنها گوش می کردیم، وضعیت ترافیک کابل تغییر می کرد.

غنی: در کابل و هرات تجربه های ناکام داشتیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد