غنی-در-کنر-زنان-باید-با-گوهر-علم-آراسته-باشند

رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از زنان ولایت کنر تاکید داشت که زنان از حاشیه به متن آمده‌اند و باید با گوهر علم آراسته باشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جریان سفرش به ولایت کنر با شماری از زنان این ولایت دیدار کرده و گفته است که زنان از حاشیه به متن آمده‌اند و به زنان عزت بی‌بی عایشه و بی‌بی خدیجه داده خواهد شد.

آقای غنی همچنان به والی کنر هدایت داده است تا زمینه‌ی افزایش سهم زنان در ادارات دولتی این ولایت را فراهم سازد. او افزوده است که «زنان باید با گوهر علم آراسته باشند و این زمانی امکان‌پذیر است که صلح حاکم گردد».

رییس‌جمهور غنی در این دیدار علاوه کرده است که به مشکلات زنان ولایت کنر توجه اساسی شده و بالای داشته‌های ملی این ولایت از جمله آب و معادن سرمایه‌گذاری می‌شود.

اشرف غنی با اشاره به برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح گفته است که نمایندگان مردم به ویژه نمایندگان زنان از تمام ولسوالی‌های کشور در این جرگه حضور خواهند داشت.

وی تأکید کرده است که دو سال پیش هیچ بحثی در مورد صلح صورت نمی‌گرفت اما در حال حاضر بحث اصلی و ملی مردم افغانستان را صلح تشکیل می‌دهد.

این درحالی است که رییس‌جمهور غنی صبح روز (چهارشنبه، ۱۵ حوت) در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی برای افتتاح تعمیر اداری ریاست صحت عامه ولایت کنر و گذاشتن سنگ تهداب شفاخانه‌ی ۲۰۰ بستر به این ولایت سفر کرده بود.

 

غنی در کنر: زنان باید با گوهر علم آراسته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد